Jeg har prøvd denne appen/kjøpemetoden noen ganger nå. Da jeg bodde i Tyskland fikk jeg to brødposer i hånda hos den lokale bakeren og fikk beskjed om å fylle med det jeg ville.
Tilbake i Oslo er det svært blandete opplevelser:
Baker Hansen, Stabekk:
Fikk et brød, en rosinbolle, en croissant og et kakestykke. Fornøyd.
Åpent bakeri, Barcode:
Fikk først en pose med tre brød. Så de hadde flere, og spurte om de hadde noe med søtt i. Fikk to brød og to croissanter.
Steam Kaffebar, Eger:
Nok en gang et brød, en stor kanelbolleting og en laksewrap
Jaipur indisk på Karl Johan:
Bestilte fra lunchbufeeten. Da jeg kom opp, sto veldige mange ferdigpakkete lunchbrett klare, og jeg fikk nesten slengt en i hånda. Spurte hva det var og fikk svar: "Kylling. Linser. Og fiskecurry. Alt mulig". Heldigvis hadde de ikke blandet annet enn kylling og linser, men likevel. Makan til dårlig betjening.
Et annet sted jeg ikke husker: Rundstykker med laks.
Deli de Luca: Ikke vært der, men et skrekkeksempel på hvordan To Good to Go ikke fungerer etter intensjonen. Her kan man bestille med henting mellom 9:30 og 17... Så i praksis er det bare en vanlig salgskanal der de selger uspesifisert mat. Skal man bekjempe matsvinn så må jo dette være noe av det dummeste man kan gjøre.
Så til spørsmålet: Er det noen som kan anbefale noen steder på Too Good to Go? Ser ut som det er mest Baker Hansen og andre kjeder, og mistenker at de ikke bruker Too Good to Go for å selge ut restene for dagen, men oppbevarer mye til dagen etter.