Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Huawei vil ikke samarbeide med Strava

Huawei vil ikke samarbeide med Strava #2506222 30/08/2018 09:09
front biker Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
hei folkens. Gikk i sommer over fra iPhone til Android, Huawei. Stort sett har det gått greit.

Men huffamei, telefonen vil ikke samarbeide med Strava-appen. Oppstart går greit, men det normale er at bare deler av turen blir loggført. Den er tidvis innom, slik at det blir lange "rette streker" der logging mangler, og km blir selvsagt helt feil. Tid (fra start til stopp) ser ut til å bli riktig.

Fikk tips om at strømsparer må være avslått. Men det har den alltid vært (standardinnstilling).

Kan det ha noe med å gjøre hvordan jeg "slukker" skjermen å gjøre? Pleier å trykke hjemknappen, og deretter et lett trykk på av-knappen (for at skjermen ikke skal være på). Dette fungerte på iPhonen, men altså ikke på Huawei.

Tips, noen?!?

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Huawei vil ikke samarbeide med Strava [Re: front biker] #2506226 30/08/2018 09:13
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Jeg er ikke sikker. Men mener Huawei har en sånn egen funksjon hvor den stenger apper som ikke er nødvendige for at telefonen skal fungere. Jeg tror kanskje du må inn i menyen til denne funksjonen og tillate at strava kan kjøre i bakgrunnen. Har ikke huawei sjøl så godt mulig dette er helt feil.

Re: Huawei vil ikke samarbeide med Strava [Re: front biker] #2506239 30/08/2018 09:56
vids Offline
Ivrig
Ivrig
Dette er helt likt som det som skjer om strømsparing er på. Tipper forrige taler har rett og du må få slått av begrensninger for bakgrunnsapper. Sikkert en egen Huawei-tweek, for det har ikke skjedd på noen av mine android-telefoner med mindre noen form for strømsparing står på.

Det som skjer på min samsung s8 når jeg har på strømsparing er at den kun sjekker gps når jeg slår på skjermen. Så det blir rette streker mellom hver gang jeg stopper for å ta et bilde eller sjekke en melding. Utrolig irriterende når man har glemt seg.

..Megatower v2..
::Vidar::
Re: Huawei vil ikke samarbeide med Strava [Re: front biker] #2506335 30/08/2018 15:30
J
Jeggs Offline
Entusiast
Entusiast
J
Settings-> batteri-> start opp, så velger du strava fra listen og velger å styre den manuelt ICON_SMILE

Re: Huawei vil ikke samarbeide med Strava [Re: Jeggs] #2506364 30/08/2018 18:07
front biker Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Aha, tror siste taler absolutt er inne på noe. Nå drar jeg ut på en testtur, og rapporterer etterpå!

Bli NOTS-medlem! NOTS ivaretar terrengsyklistenes interesser. Se www.nots.no. Gi bidrag til NOTS' stifond Oslomarka - bruk Vipps 13077.
Re: Huawei vil ikke samarbeide med Strava [Re: front biker] #2506392 30/08/2018 20:18
T
Tornado78 Offline
Medlem
Medlem
T
Huawei er generelt problematisk med alt som er av synkronisering mot andre app'er, mine tidligere Android mobiler har ikke hatt slike problemer. Har slitt mye med synk mot Garmin klokke og computer, fungerer delvis bra nå etter å ha fått slått av alt som er av overstyring/batterisparing. Men får fremdeles ikke til LiveTrack.

Re: Huawei vil ikke samarbeide med Strava [Re: front biker] #2506573 31/08/2018 12:48
front biker Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Prøvelogget jobbreisen i morges, og klokket inn sykkelturen på 7 minutter, med trase og alle detaljer. Så nå ser det ut til å svare.

Har gått inn på Jeggs sine råd over, og slått av alt hva gjelder batterisparing knyttet til Strava. Nå får jeg bare krysse fingrene at det fungerer videre.

Innstillinger -> Batteri -> Batteribruk -> Strava -> Strømintensiv kommando "På" + Start opp -> Adminstrer manuelt -> Auto-start PÅ; Sekundær oppstart PÅ; Kjør i bakgrunnen PÅ.

Skakke værra enkelt.

Moderator  support