Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Øyerfjellet

Re: Øyerfjellet [Re: Oddefa] #2507324 04/09/2018 18:45
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Snakket med en kompis på trening i dag, han har hytte ved Vinjevegen og syklet opp Ormsæter og videre opp på fjellet før i sommer. Måtte gå bare noen meter. Knallfine sti videre opp!

Re: Øyerfjellet [Re: Oddefa] #2507680 05/09/2018 20:26
El Gordo Offline
Fersking
Fersking
Hei. Har vært ned til imsdalen både via samtjernsbua og via søre kvia. Synes førstnevnte ble litt kjedelig, brei, lite svinger, og noen rockgardens med løse steiner. Kan kjøres altfor fort. Via søre kvia og mikkelslåa er det episk singletrack mesteparten av veien ned, men et kjipt veldig bratt og steinete parti hvor 5-10 sko er å foretrekke. Fra mikkelslåa og ned må bekken krysses, og det er bratt og teknisk. Denne går i naturreservat og jeg aner ikke om forskriften er oppdatert. Ellers vil jeg anbefale en pushbike tur opp til jogrimshøgda retning skjelbua, vakker rygg, men gikk nok glipp av en avkjøring til høyre ned mot hovedstien mellom skjelbua og tautern, for det ble fryktelig smalt og tett etterhvert. Har ikke sjekka om det er mulig å ankomme jogrimshøgda syklende fra nord. Åstkjørkja til tautern mener jeg har skikkelig potensiale, men må ryddes endel. Glimrende singletracknedkjøring fra åstkjørkja og videre på en buktende rollercoaster. Mitt forsvar mot knoting er forøvrig drømming om hva gitt knot kan bli med litt skikkelig tlc. Til tider vel rosenrøde tanker kan oppstå.

Re: Øyerfjellet [Re: El Gordo] #2508472 08/09/2018 18:56
Straightline Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: El Gordo
Åstkjørkja til tautern mener jeg har skikkelig potensiale, men må ryddes endel. Glimrende singletracknedkjøring fra åstkjørkja og videre på en buktende rollercoaster.

Interessant. Det eneste jeg har hørt om denne stien, er den er skikkelig dritt - men jeg må tydeligvis prøve selv.
En annen variant nord-sør: Jeg syklet fra Uksbåsen til demningen ved Gopollvatnet for et par uker siden, og den er nesten bra slik den er nå, men kan bli veldig bra med litt rydding.

Re: Øyerfjellet [Re: Oddefa] #2508633 09/09/2018 15:45
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Uksbåsen-Goppolivatnet støttes. Var der en tur i sommer og er stortsett fin sti.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support