Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ny sykkel. Tips og råd søkes.

Ny sykkel. Tips og råd søkes. #2505431 27/08/2018 11:45
Hasaladd Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
På min nye (brukte) Dune RR står det et sett med dekk som må byttes, de er helt ferdig.

Jeg lurer på om noen har tips til:
a) Nye dekk.
I dag er den oppsatt med
Magic Mary 2.60 (front)
Hans Dampf 2.35 (bak)

Jeg veier 95kg og kjører mest enkel sti. Jeg kommer ikke til sykle nevneverdig i heisbaserte anlegg, og jeg er for pysete og mangler teknikk til drøye hopp og ekstreme steinurer ICON_LAUGH

Dekkvalg bør derfor baseres på grep og generell kvalitet.
Rullemotstand og pris er ikke så viktig, jeg vil ha noe som funker og som gir meg glede og bruksverdi.

b) To Huck Norris or not...?

c) Hvis man går for Huck Norris, så kjører man guffe fortsatt?

d) Mondraker sitt originale styre på Dune er for lavt, trenger tips til et styre med litt mer oppsving hvis man kan kalle det det.

e) Stem'et er også en smule kort mtp min lange kropp, er det noen gode stem på 30-40 mm som kunne passet med et OK styre?

Takker for alle vettuge forslag!

#lunstemning

Mondraker Dune RR
Re: Ny sykkel. Tips og råd søkes. [Re: Hasaladd] #2505435 27/08/2018 11:49
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
A: dette er en fin kombo til det meste. Hvis det er Super gravity (gullogo), så er de tyngre og tåler mer.
B: punkterer du på gjennomslag eller har karbonfelger: huck norris. Er greit å ha bak uansett, spør du meg.
C: Du må ha noe som tetter porer og du er ikke sikret mot punkteringer med HN
D: Race Face har mye å velge i. Atlas eller Turbine R i alu eller SIXC eller NEXT R i karbon (anbefales)
E: Race Face, Hope eller Renthal har mye å velge i. Maks 50mm er nok min anbefaling.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Ny sykkel. Tips og råd søkes. [Re: baronKanon] #2505464 27/08/2018 12:54
Hasaladd Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Sitat: baronKanon
A: dette er en fin kombo til det meste. Hvis det er Super gravity (gullogo), så er de tyngre og tåler mer.
- Ja likte komboen, og ja det bør bli SuperG da jeg er tung.
I mitt tidligere (sti-) liv kjørte jeg primært Schwalbe med svært gode erfaringer. Kult å se de fortsatt leverer varene.

B: punkterer du på gjennomslag eller har karbonfelger: huck norris. Er greit å ha bak uansett, spør du meg.
- OK, jeg tester HN selv om jeg ikke har carbonhjul. Dunen står på originale DT Swiss-hjula og blir nok det fremover.

C: Du må ha noe som tetter porer og du er ikke sikret mot punkteringer med HN
- OK, notert. Gode gamle Stans da med andre ord ICON_SMILE I «Race» versjon?

D: Race Face har mye å velge i. Atlas eller Turbine R i alu eller SIXC eller NEXT R i karbon (anbefales)
- OK, sjekker hva min lokale sykkel-pusher kan skaffe.

E: Race Face, Hope eller Renthal har mye å velge i. Maks 50mm er nok min anbefaling.
- Notert. Ser at det er 30 mm originalt. Tipper 40 mm og annet styre vil gjøre stor forskjell, uten at det blir Old Skool-langt og klusser for mye med Mondraker sitt ForwGeo-prinsipp.

Takk for input Kristian ICON_LAUGH

Redigert av Hasaladd; 27/08/2018 13:03. Rediger grunn: Så feil...

#lunstemning

Mondraker Dune RR

Moderator  support