Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Jobbproblemer

Re: Jobbproblemer [Re: GeirK] #2504557 23/08/2018 09:24
G
gutt45kg Offline
Avhengig
Avhengig
G
Sitat: GeirK
Sitat: gutt45kg

Eller bli i søla, tilpass deg og jobb 8-16 og får deg et liv utenom jobben.

Dette rådet skjønte jeg ikke. Mener du at han ikke har et liv utenom jobben nå?

Sitat: gutt45kg

De fleste jobber er ganske kjipe i dag uansett.

Hvilken statistikk støtter du deg på her?

Basert på egen og andres erfaring. Ledere har naturligvis større ambisjoner - og ofte har de også lite fritidssysler også. Vi andre "nederst" har ofte andre mål i livet. Og når du har nådd middelalderen har du ofte lært hvordan systemene fungerer. Mye politikk og spill i firmaer. Det er ofte de beste som blir presset ut.

Re: Jobbproblemer [Re: Marøder] #2504732 23/08/2018 19:16
E
eirikbk Offline
Ivrig
Ivrig
E
Sitat: Marøder
Har du noen mulighet for å få redusert stilling en stund, både jobbmessig og økonomisk? Det er jo ikke enkelt å ha 120 prosent jobb og i tillegg måtte dra lasset hjemme hvis samboer ikke gjør sin del pga. sykemeldingen? Arbeidsgiver forstår nok også det.

Jeg har dessverre også sett at folk går ned til redusert stilling, med det resultatet at de likevel må jobbe minst 100%, men for lavere lønn...

Re: Jobbproblemer [Re: ThrowAway1] #2504740 23/08/2018 19:49
I
Initium Offline
Avhengig
Avhengig
I
Jeg byttet selv jobb i vår, etter nærmere 12,5 år på samme plass.
Det ble opplyst fra dag 1, at jeg fikk totalt endrede oppgaver enn jeg var ansatt som. Uten at jeg på noen måte ble spurt eller rådført.

Bedriften manglet all form for ressurser, systemer, bemanning,holdninger og med en gjennomtrekk som nærmer seg dobbel bransjestandard, samt ledelse og delmål i styringen som jeg ikke skjønte det snev av. Jeg stilte rett og slett spm om realismen i hele prosjektet, omtrent etter 2 uker.

Lang historie kort, jeg ble bedt om å gå på dagen etter ferien, enkelt å greit.

Etter litt tautrekkning gikk jeg frivillig. Makan til drittfirma har jeg aldri opplevd, enkelt fortalt. Enkelte bedrifter fortjener ikke ansatte med omløp i hue, enkelt å greit. Stikk mens du har helsa i behold, er mitt råd. Jeg er 45 år, og har lån så det holder to unger og forpliktelser i mente, men går heller på nav, eller snylter på kona enn å prostituere meg for en sånn bedrift.
Husk også at du med stolthet og rak rygg kan si " dette kunne jeg ikke være en del av " når noen spør hvorfor du sluttet. Det er jeg faktisk jævla stolt av, jeg har gjort ALT for å levere kvalitet i alle mine år i arbeidslivet, og lot meg rett og slett ikke trekke ned i dritten, for at bedriften skulle slippe billig unna.
For min egen del ble det også snakk om å være med å levere dårlig kvalitet over tid, noe som ville redusere min egen markedsverdi.

Jeg veit det føles helt jævlig, men det fins nok av arbeidsgivere rundt forbi. Kanskje finner du drømmejobben der ute ?

Lykke til, og husk, det er kun DU som ivaretar DINE interesser...

Re: Jobbproblemer [Re: ThrowAway1] #2504753 23/08/2018 20:12
S
Syklist1 Offline
Besatt
Besatt
S
Hva med å sjekke i eget nettverk etter muligheter?

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support