Jeg har slitt med akillesproblemer selv, men "kun" en 4-6 ukers tid. Jeg innbiller meg at jeg blir bedre, men av og til føles det motsatte.
Eksentrisk tåhev, både med og uten vekt er forsøkt. Sover i en Strassburg sokk og smører meg inn med Voltaren som skal være smertelindrende og betennelsesdempende.
Jeg har en Z roller jeg bruker for å massere leggmuskulaturen, men jeg har til gode å oppleve at denne faktisk utgjør en forskjell. Jeg har også en ryggmassasjepute fra enklere liv, og synes nesten at den masserer bedre. Den løser opp muskelknuter mye mer effektivt, men til daglig vedlikehold er den kanskje ikke like god.
Jeg kom forleden over en
video video som snakket varmt om å bruke en kjevle på å massere ut soleusmuskelen. Her ble det hevdet at i en del tilfeller er det denne muskelen som er synderen og ikke nødvendigvis akillesen.
Nå skal jeg være forsiktig med å påstå hverken det ene eller det andre, men jeg måtte jo prøve dette. Spesielt siden nedre legg/akilles/soleus eller hva det måtte være, var ekstra stivt og uhamslig i går kveld.
Effekten var umiddelbar, og jeg kunne gå til sengs med en mye bedre følelse i nedre del av leggen. Leggen føltes også mye mer fleksibelt i morges enn hva jeg vanligvis opplever den.
Det er selvfølgelig altfor tidlig til å trekke en konklusjon, men jeg sitter likevel med en liten Jahn Teigen følelse og håper dette kan gjøre meg i stand til å løpe igjen.