Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kjøpe Chromebook (?)

Kjøpe Chromebook (?) #2502110 13/08/2018 10:27
E
EvenK Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
E
Ser at Elkjøp reklamerer for Chromebook nå til skolestart,men synes utvalget ser begrenset ut. Ser også at anmeldelser av ulike Chromebooks gjerne er 7 måneder gamle, men de som selges er kanskje oppgraderte? Er dette produktet bare et blaff?
Anbefal gjerne en variant med maks 14" skjerm og til maks (!) 5000,-. Jeg er kjent med begrensningene til slike maskiner.

Re: Kjøpe Chromebook (?) [Re: EvenK] #2502122 13/08/2018 10:56
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Så lenge skolen ikke har programvare som må installeres på maskina skal vel en Chromebook gjøre susen.

Jeg har hatt en i to år nå, og ikke savnet så mye. Nå som de også (mange iallefall) kan installere apper fra GooglePlay, så er det blitt enda greiere.
Ekstern harddisk eller minnepinne benyttes som lagringsmedium. I tillegg til google da.

Så lenge maskinvaren er OK, så er det lite nytt med chromebooks de siste 7 mnd. Selve ChromeOS oppdateres jo hele tiden, men jeg har ikke lagt merke til endringene. Sikkert sikkerhetsendringer da...

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Kjøpe Chromebook (?) [Re: Knirkekne] #2502137 13/08/2018 11:46
V
vehe Offline
Besatt
Besatt
V
Jeg brukte Chromebook i 2014, en helt grei opplevelse og de har vel bare blitt bedre etter det.

Sitat: EvenK
Er dette produktet bare et blaff?

ChromeOS er rundt 5 år gammelt nå så blaff er det nok ikke.

Sitat: Knirkekne
Så lenge skolen ikke har programvare som må installeres på maskina skal vel en Chromebook gjøre susen.

På eksamen kreves det ofte tilleggsprogram som fjerner nettilgang og tilgang til hdd/ssd/minnekort. Men det kommer jo an på hvilket skoletrinn det er snakk om.

Re: Kjøpe Chromebook (?) [Re: EvenK] #2502156 13/08/2018 13:01
DeepFu Offline
Ringrev
Ringrev
Hos oss har kommunen gått "all in". Alle elever får en chromebook til bruk hjemme og i skolen. Og stadig flere av oss i ymse administrative stillinger har gått over til Chromebook som et supplement til den stasjonære kontormaskinen. Har for mitt vedkommende vært helt problemfritt. Vi kontorrotter bruker Acer CB5, og min har vært fullstendig problemfri i over ett år nå. Elevene har en enklere Acer uten at jeg husker hva den het. Sønnen min hadde en slik på ungdomsskolen, og det var aldri noe tull med den heller.

Re: Kjøpe Chromebook (?) [Re: EvenK] #2502162 13/08/2018 13:14
E
EvenK Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
E
Skjønner at jeg formulerte meg klønete, jeg går ikke på skole, og den skal kun brukes til underholdning, eventuelt litt skriving. Men da tror jeg at jeg kjører på. Takk for svar.

Re: Kjøpe Chromebook (?) [Re: EvenK] #2502167 13/08/2018 13:23
V
vehe Offline
Besatt
Besatt
V
Sitat: EvenK
Skjønner at jeg formulerte meg klønete, jeg går ikke på skole, og den skal kun brukes til underholdning, eventuelt litt skriving. Men da tror jeg at jeg kjører på. Takk for svar.

Isåfall vil den fungere brillefint. Eneste jeg da vil anbefale er å sjekke at den klarer kjøre HD innhold uten hakking.

Moderator  support