Betydelig oppgradert fulldempet 29’er til både grus og sti.
Bilder på finn:
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=126280263&fks=126280263 (har aldri skjønt hvordan jeg får bilder inn i forumet...)
Nerve har 110mm demping foran og bak, som gjør den allsidig. Jeg har brukt denne både som rittsykkel på grusritt ala Grenserittet og som moro-sykkel på stier i Østmarka.
For å gjøre den mer sti-vennlig har jeg gjort noen oppgraderinger:
- Heve/senke setepinne med bryter på styret. Pinnen er en Specialized Command Post (original pinne følger med)
- Hans Dampf 2.35 dekk foran og bak (originale Specialized Butcher og Purgatory kan følge med til tørrere føre)
- 79 cm bredt Race Face styre med ODI lock On holker (aluminiumsstyre som kan kappes til din foretrukne bredde)
- Renthal Apex 40mm stem (original stem følger også med)
- Angleset som gjør styrevinkelen 1 grad slakkere (fra 70 til 69). Anglesettet -i kombinasjon med det korte stemmet- gjør sykkel kvikk og leken på sti, men ikke optimal for vanlig tursykling på vei. Originalt stem og styrelager følger med så man kan gjøre den mer egnet for vanlig sykling på grusvei igjen. Evt kan jeg bytte tilbake før salg hvis ønskelig.
Av originalt utstyr så kan nevnes:
- Shimano XT krank
- Shimano XT gir bak (10 tannhjul)
- Shimano SLX gir foran (2 tannhjul)
- Avid Elixir 3 bremser
- Mavic Crossride hjul
- Shimano SPD stipedaler (klikk)
- Fox Float 29 CTD Evolution 110mm demper foran.
- Fox Float CTD performance 110mm demper bak
Originalutstyret er altså fra 2013, mens oppgraderingene har kommet litt etterhvert. Ramma er fra 2015 (fikk ny på garanti etter en sprekk i overrøret). Sykkelen kostet ca 16.000 ny, og jeg anslår at den er oppgradert for ca 6.000 kr i tillegg. Ber om 11.000 for alt dette.
Jeg er 198 høy, og er helt på øvre grense på lengden.