Gode råd i tråden!
Men ettersom du skal bruke sykkelen i all slags vær (pendling/langturer) og/eller krevende underlag, ville jeg holdt på prioriteringen av skivebremser både for god funksjon, mindre slitasje på felgen og potensielt større dekklaring. Fester for heldekkende skjermer er også en stor fordel på våte vår/høstdager.
Blant landeveissykler som gir deg hele pakken er Focus Paralane, Cannondale Synapse (vanlig utgave eller SE f.o.m. 2018), Trek Domane og BMC Roadmachine, som jeg selv har valgt. Canyon Endurace er en utmerket sykkel, men har ikke fester for skjermer. Specialized Roubaix er også topp, med sin Future Shock vibrasjonsdemping, men er en mer tradisjonell komfortracer, med noe begrenset dekklaring og ingen fester for skjermer.
Slike sykler vll også fungere utmerket på litt røffere underlag som grus, med god dekklaring og vibrasjonsdemping.
Det er knapt mulig å få tilsvarende sykler på bruktmarkedet - her snakker vi nye standarder.
Du vil trolig finne mye relevant informasjon i tråden
Beste allsidige landeveissykler.
Sikker på at dette er en utmerket sykkel, med alle de siste standardene. Har selv vært flere år på Giants anerkjente TCR med felgbremser og vurderte lenge samme modell med skiver. Valgte den til slutt bort til fordel for den mer allsidige Roadmachine, men har fortsatt lyst på en TCR

Her kan du se storebroren som deler geometri og standarder, men med mer kostbar ramme og komponenter:
Giant TCR Advanced Disc - First Ride.
Men du linker til fjorårets modell som til tider har vært solgt rimeligere på XXL. Prisen er fortsatt god, men dette er en overligger som ikke er på hovedlager og kun selges i enkelte butikker. Hos XXL Sandvika skal samme sykkel i S nylig ha vært tilgjengelig for helt latterlige kr. 12.500. Det bør derfor være et visst prutemonn, selv på XXL

Dette er en fullblods rittsykkel uten praktiske fordeler som skjermfester eller dekklaring utover 28 mm. Om det ikke er viktig for deg, vil den fungere godt til formålet. Rammen er utmerket og et godt utgangspunkt for oppgradering, som f.eks. lettere hjulsett.
Den har altså non-series 505-hendler, som er noe mer klumpete enn Shimanos 685, Ultegra 8000 eller nye 105 7000.
Hva gjelder størrelse, valgte jeg selv M med mine 180 cm. Geometrien er rimelig aggressiv, med lav front og fremoverlent sittestilling, men dette kan som kjent ved behov tilpasses ved hjelp av mellomringer og vinkel/lengde på styrefremspring. Jeg opplevde TCR som meget behagelig.