Du trenger ikke mer enn en T30 egentlig, momentnøkkel er vel å anbefale. Hvis du ikke bytter noen annen hardware er det veldig lurt å legge på litt ekstra loctite på boltene du løsner. I tillegg må du nok føre bakbremsen på nytt (fra kalipper, gjennom baktriangel => fronttriangel=> hendel), litt avhengig av hvilken brems du har.
Jeg ville begynt med det nederste svingpunktet (ved kranken). Denne kan være litt tricky å få på plass pga. avstandsskivene mellom lagrene og baktriangelet. Stram til 20Nm som angitt før du begynner med resten, og sjekk at baktriangelet roterer uten motgang.
Monter shock til fronttriangel, fest deretter øvre link til rammen på hver side. Monter deretter setestagene på baktriangelet til øvre link. Her må du fysisk presse ned setestaget litt for å få det i riktig posisjon – pga. dette må du være forsiktig når du skrur inn boltene, lett å ødelegge gjengene i rammen her hvis bolten skrus inn skjevt. Fest til slutt bolten til shock.
Generelt er det lurt å påføre loctite på de ytre gjengene i festepunktene og ikke direkte på bolten. Husk også å fett opp alle kontaktpunkter ved nedre link og i festepunktet mellom øvre link og rammen. Festene mellom øvre link/setestag og øvre link/shock sklir på foringer og skal ikke fettes opp.
Monter bremsen når baktriangelet er montert.