Bedre tilbud til nye kunder enn eksisterende kunde
|
Bedre tilbud til nye kunder enn eksisterende kunde
#2500649
06/08/2018 13:51
|
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 2,419
engekri
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 2,419 |
Hva tenker folket om at mobil- og forsikringsbransjen gir bedre tilbud til nye kunder enn til de som er kunde allerede?
Feks fikk nye kunder 40% reduksjon bilforsikring hos mitt daværende selskap, men eksisterende kunder(meg) kun hadde 20% eller 30%. De nektet å justere meg opp til samme bonus som nye kunder, selv om jeg hadde vært kunde i over ett år. Ikke spesielt langt kundeforhold, og det fikk det aldri bli heller...
Ser også at noen mobilselskaper har "bli kjent"-kampanjer hvor de deler ut mye data, mens eksisterende kunder ikke får noen fordeles med å være lojale.
Er det jeg som er smålig og forlanger for mye, eller er det en litt kjip praksis?
|
|
|
Re: Bedre tilbud til nye kunder enn eksisterende kunde
[Re: engekri]
#2500656
06/08/2018 14:33
|
Registrert: Nov 2006
Innlegg: 875
skiraffen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Nov 2006
Innlegg: 875 |
Er det jeg som er smålig og forlanger for mye, eller er det en litt kjip praksis? Dette er jo vanlig i de fleste settinger, man får dårlig betalt for å være lojal.
|
|
|
Re: Bedre tilbud til nye kunder enn eksisterende kunde
[Re: engekri]
#2500670
06/08/2018 15:42
|
Registrert: May 2016
Innlegg: 148
Martin222
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Registrert: May 2016
Innlegg: 148 |
Adobe har samme praksis. Så hvert år når lisensen min skal fornyes så kansellerer jeg abb. og etter en stund får jeg tilbud om 40% rabatt på årskostnaden...
Jeg vil heller si at det er din plikt å bytte abb. minst annet hvert år. Forsikringer er betydelig mer arbeid så kanskje det ikke er verdt det. Vi holder oss stabilt hos Gjensidige siden konkurrentene ikke klarer å matche dem. De kommer i tillegg med ca. 10% cashback hvert år som ikke gjenspeiles i pristilbudet.
|
|
|
Re: Bedre tilbud til nye kunder enn eksisterende kunde
[Re: engekri]
#2500681
06/08/2018 17:21
|
Registrert: Dec 2004
Innlegg: 3,995
Supermann
Besatt
|
Besatt
Registrert: Dec 2004
Innlegg: 3,995 |
Bilforsikring må byttes etter 181 dager hvis du ikke allerede har full bonus;)
Ut på tur!
|
|
|
Re: Bedre tilbud til nye kunder enn eksisterende kunde
[Re: engekri]
#2500693
06/08/2018 18:24
|
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744
GeirK
More than words
|
More than words
Registrert: Aug 2002
Innlegg: 31,744 |
Hva tenker folket om at mobil- og forsikringsbransjen gir bedre tilbud til nye kunder enn til de som er kunde allerede?
Feks fikk nye kunder 40% reduksjon bilforsikring hos mitt daværende selskap, men eksisterende kunder(meg) kun hadde 20% eller 30%. De nektet å justere meg opp til samme bonus som nye kunder, selv om jeg hadde vært kunde i over ett år. Ikke spesielt langt kundeforhold, og det fikk det aldri bli heller...
Ser også at noen mobilselskaper har "bli kjent"-kampanjer hvor de deler ut mye data, mens eksisterende kunder ikke får noen fordeles med å være lojale.
Er det jeg som er smålig og forlanger for mye, eller er det en litt kjip praksis? Hvar det noen krav til tid siden forrige kundeforhold? Hvis ikke, spør dem om det holder at du bytter forsikring til et annet selskap i en uke og så kommer tilbake?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
Re: Bedre tilbud til nye kunder enn eksisterende kunde
[Re: engekri]
#2500695
06/08/2018 18:37
|
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 928
Jacobsen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 928 |
Hva tenker folket om at mobil- og forsikringsbransjen gir bedre tilbud til nye kunder enn til de som er kunde allerede?
Feks fikk nye kunder 40% reduksjon bilforsikring hos mitt daværende selskap, men eksisterende kunder(meg) kun hadde 20% eller 30%. De nektet å justere meg opp til samme bonus som nye kunder, selv om jeg hadde vært kunde i over ett år. Ikke spesielt langt kundeforhold, og det fikk det aldri bli heller...
Ser også at noen mobilselskaper har "bli kjent"-kampanjer hvor de deler ut mye data, mens eksisterende kunder ikke får noen fordeles med å være lojale.
Er det jeg som er smålig og forlanger for mye, eller er det en litt kjip praksis? Jeg tenkte samme hos mitt forsikringsselskap som også innført 40% for de som ikke hadde hatt bil før. De hadde til og med at nye sjåfører som hadde øveleskjørt 2000 km eller noe slikt fikk starte på 60%. Jeg kjører derimot 25000 årlig og hadde 30% ...jeg spurte om oppjustering til 40% og etter at de hadde sjekket nøye fikk jeg mail om at dette ikke var mulig. En måned senere snakket jeg med de igjen om noe annet og da viste det seg plutselig at jeg kunne oppjusteres likevel og det var null stress ...
|
|
|
Re: Bedre tilbud til nye kunder enn eksisterende kunde
[Re: engekri]
#2500760
07/08/2018 04:29
|
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 863
aanund
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 863 |
Kjent sak dette. Lojal svarer seg ikke. I en tidligere jobb fikk sågar nyansatte bedre vilkår/lønn enn flere som hadde lengre ansiennitet i firmaet. (Mangel på fagfolk ga lokkelønn til nye.) Så det hadde lønt seg å si opp, og søke på samme jobb igjen. Å.
Redigert av aanund; 07/08/2018 04:30. Rediger grunn: trykkleif
|
|
|
Re: Bedre tilbud til nye kunder enn eksisterende kunde
[Re: aanund]
#2500823
07/08/2018 09:35
|
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532
Øyvind V
More than words
|
More than words
Registrert: Jun 2008
Innlegg: 10,532 |
Så det hadde lønt seg å si opp, og søke på samme jobb igjen. Å. Gitt at du fikk jobben, ja.
|
|
|
Re: Bedre tilbud til nye kunder enn eksisterende kunde
[Re: Øyvind V]
#2500827
07/08/2018 10:09
|
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 863
aanund
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 863 |
Jada, og tap av ansiennitet ved evnt nedgangstider..
|
|
|
Re: Bedre tilbud til nye kunder enn eksisterende kunde
[Re: aanund]
#2500836
07/08/2018 10:38
|
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936 |
Så det hadde lønt seg å si opp, og søke på samme jobb igjen. En svært stor andel arbeidstakere ville ikke fått jobben sin om de søkte igjen. For øvrig kan man jo søke på stillinger utlyst i egen bedrift også og konkurrere om man vil. Eller, hvis man er så sikker på at man hadde blitt valgt igjen, kreve samme lønn som de nyansatte - og søke seg vekk hvis man ikke får det. Det er en grunn til at de fleste bare blir sittende å klage.
|
|
|
Re: Bedre tilbud til nye kunder enn eksisterende kunde
[Re: anonym22]
#2500847
07/08/2018 11:09
|
Registrert: Nov 2006
Innlegg: 875
skiraffen
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Nov 2006
Innlegg: 875 |
Så det hadde lønt seg å si opp, og søke på samme jobb igjen. En svært stor andel arbeidstakere ville ikke fått jobben sin om de søkte igjen. Men da er det ikke sammenlignbart, da vil man jo ha dårligere kompetanse enn den nyansatte. Det er uansett noe prakk å skifte jobb/leverandør hvis man i utgangspunktet er fornøyd og det er arbeidsgiverne/tilbyderne klar over.
|
|
|
Re: Bedre tilbud til nye kunder enn eksisterende kunde
[Re: anonym22]
#2500878
07/08/2018 13:06
|
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 727
Initium
Avhengig
|
Avhengig
Registrert: Mar 2012
Innlegg: 727 |
[quote=aanund]En svært stor andel arbeidstakere ville ikke fått jobben sin om de søkte igjen. Det syns jeg var litt av en påstand: jeg sa opp stillingen min første februar, den står fortsatt ubesatt. Kollega sluttet i august i fjor, også den stillingen står ubesatt, tross en rekke forsøk på å erstatte han... Sikkert ekstremt bransjeavhengig, men folk med et snev av erfaring vokser ikke på trær akkurat, så jeg kunne godt tenke meg at du utdypet den påstanden din litt... så kanskje jeg forstår hva du mener ?
|
|
|
Re: Bedre tilbud til nye kunder enn eksisterende kunde
[Re: Initium]
#2500880
07/08/2018 13:10
|
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936
anonym22
Anonym22
|
Anonym22
Registrert: Jul 2017
Innlegg: 6,936 |
Som du sier, svært bransjeavhengig. Det er en drøss med jobber i Norge som ikke krever lang opplæring. Det sagt, er det nok også mange i jobber som krever erfaring som sterkt overvurderer sin egen fortreffelighet.
Innenfor bransjer i rask utvikling/endring blir mange ganske raskt litt utdatert også, f.eks. IT.
At alle måtte søke på jobbene sine om igjen ville vært en drøm for mange arbeidsgivere.
|
|
|
Re: Bedre tilbud til nye kunder enn eksisterende kunde
[Re: engekri]
#2500881
07/08/2018 13:11
|
Registrert: Jul 2015
Innlegg: 2,377
eOpseth
Ivrig
|
Ivrig
Registrert: Jul 2015
Innlegg: 2,377 |
Einar Førde hadde nok rett når han sa at «kirkegården er full av uerstattelige mennesker».
It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
|
|
|
Re: Bedre tilbud til nye kunder enn eksisterende kunde
[Re: anonym22]
#2500909
07/08/2018 16:14
|
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 863
aanund
Ringrev
|
Ringrev
Registrert: Sep 2008
Innlegg: 863 |
Du har rett at flere som nok ikke ville fått igjen sin egen jobb om de måtte søke på nytt. Det var kanskje litt flåsete å konsekvent skrive søke på nytt. Enten sa du opp, og ble tilbudt bedre vilkår for å trekke oppsigelsen, eller, du kunne bytte jobb, og deretter "angre" deg og deretter komme tilbake. Dette var innen en spesifikk bransje hvor markedet var mildt sagt hett. Noen firma tilbød sågar flere månedslønner ekstra, om du hoppet over til dem. Å.
|
|
|
Re: Bedre tilbud til nye kunder enn eksisterende kunde
[Re: eOpseth]
#2500923
07/08/2018 17:39
|
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 2,419
engekri
OP
Ivrig
|
OP
Ivrig
Registrert: Oct 2003
Innlegg: 2,419 |
Einar Førde hadde nok rett når han sa at «kirkegården er full av uerstattelige mennesker». Mobiloperatøren min er heller ikke akkurat uerstattelig! Fikk prata til meg noen mnd med halv pris på en del GB ekstra. Så får jeg heller bytte etterpå hvis jeg husker det.
|
|
|
Re: Bedre tilbud til nye kunder enn eksisterende kunde
[Re: aanund]
#2500944
07/08/2018 19:29
|
Registrert: Oct 2008
Innlegg: 2,807
Syklist1
Besatt
|
Besatt
Registrert: Oct 2008
Innlegg: 2,807 |
Du har rett at flere som nok ikke ville fått igjen sin egen jobb om de måtte søke på nytt. Det var kanskje litt flåsete å konsekvent skrive søke på nytt. Enten sa du opp, og ble tilbudt bedre vilkår for å trekke oppsigelsen, eller, du kunne bytte jobb, og deretter "angre" deg og deretter komme tilbake. Dette var innen en spesifikk bransje hvor markedet var mildt sagt hett. Noen firma tilbød sågar flere månedslønner ekstra, om du hoppet over til dem. Å. Jeg jobbet innen oljeservice tidligere og enkelte av de jeg var faglig leder for var nyansatte med høyere lønn enn meg. Det jevner seg ut over tid og hvis man skal se det fra arbeidsgivers side så har de en kunde som skriker etter mer ressurser og man får de ikke uten noen gulrot. De som skrek og klaget mest er stort sett de samme som har brukt lengst tid på å få ny jobb etter nedturen, bransjen er ikke så stor.
|
|
|
|
|