Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Parkere bilen hvor ved sykling inn til Oslo

Parkere bilen hvor ved sykling inn til Oslo #2500459 05/08/2018 18:33
V
Vassb81 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
V
Noen som vet hvor jeg kan parkere bilen gratis når jeg skal pendle inn mot Oslo fra Østfold? Skal sykle videre fra bilen. Tenkte på Tusenfryd, men når jeg forsøker å sjekke opp må jeg ha Ruter-billett for å parkere der. Noe som vet?

Redigert av Vassb81; 05/08/2018 18:34.
Re: Parkere bilen hvor ved sykling inn til Oslo [Re: Vassb81] #2500461 05/08/2018 18:42
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Jeg parkerte på Tusenfryd da jeg gjorde dette i sommerhalvåret 2016. Var ikke noe problem å komme inn og ut.

Du kan også parkere på Vinterbrosenteret. Eventuelt på pendlerparkeringa i hvervenbukta. Men det blir muligens en litt for kort tur?

Du kan også parkere på Rosenholm stasjon. Fremdeles utenfor bomringen. Gratis er det også. Da får du lett vei til jobb og muligheten for litt klatring hjem.

Re: Parkere bilen hvor ved sykling inn til Oslo [Re: Raskall] #2500463 05/08/2018 18:51
V
Vassb81 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
V
Tusen takk for svar.

Hvordan er det å sykle inn til Oslo fra Tusenfryd og langs Mosseveien frem til der hvor det er tilrettelagt for sykling?

Re: Parkere bilen hvor ved sykling inn til Oslo [Re: Vassb81] #2500465 05/08/2018 19:01
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Sitat: Vassb81
Tusen takk for svar.

Hvordan er det å sykle inn til Oslo fra Tusenfryd og langs Mosseveien frem til der hvor det er tilrettelagt for sykling?

Veldig, veldig bra. Lite trafikk, fine veier og bilister som oppfører seg bra. Faktisk var det desidert best når senhøsten/vinteren kom og det var bekmørkt. Med godt baklys og magicshine på styret tok bilistene ekstra med hensyn. Husk bare å vippe lykta litt ned når bilene har kjørt forbi deg.

Jeg pendlet fra Fredrikstad til Oslo fra 1996 til februar 2017 og den sesongen jeg kjørte "Park & Ride" fra vekselvis Vinterbro/Tusenfryd/Hvervenbukta var den desidert beste (og som regel raskeste) måten å komme seg til jobb på.

Inn til jobb i Schweigaardsgate var det 22 km fra Vinterbro, 20 km fra Tusenfryd og 10 km fra Hvervenbukta.

Re: Parkere bilen hvor ved sykling inn til Oslo [Re: Vassb81] #2500820 07/08/2018 09:18
I
ijustpop Offline
Entusiast
Entusiast
I
Tusen takk for svar.

Helvete starter der hvor sykkeltilretteleggingen starter. Et skilt i krysset ved Dronning Euphemias gt. som truer med å kappe hode av hver eneste person som forsøker å sykle forbi (stått der i sikkert 5 år og er egentlig verst når man skal ut av DEG og inn på gang- og sykkelveien sørover.) og så fortsetter det med noen nye smale inngjerede (stålwire!) passasjer inne på fortauet - en nyvinning for å slippe at busser og syklistser skal krysse hverandre og bytte felt hele veien.

Jo mer de forsøker å tilrettelegge for sykkel jo verre blir det imho. Virker som om Sykkel i Oslo (Oslo kommune) kun ser for seg syklister som folk i Brelett-reklamen som aldri har dårlig tid og aldri sykler i rushen.

Men fram til Oslo sentrum så er det som nevnt av Raskall meget fine og effektive pendlerruter sørfra/Mosseveien.

Re: Parkere bilen hvor ved sykling inn til Oslo [Re: ijustpop] #2500833 07/08/2018 10:27
A
anderssb Offline
Ringrev
Ringrev
A
Sitat: ijustpop
Tusen takk for svar.

Helvete starter der hvor sykkeltilretteleggingen starter. Et skilt i krysset ved Dronning Euphemias gt. som truer med å kappe hode av hver eneste person som forsøker å sykle forbi (stått der i sikkert 5 år og er egentlig verst når man skal ut av DEG og inn på gang- og sykkelveien sørover.) og så fortsetter det med noen nye smale inngjerede (stålwire!) passasjer inne på fortauet - en nyvinning for å slippe at busser og syklistser skal krysse hverandre og bytte felt hele veien.

Jo mer de forsøker å tilrettelegge for sykkel jo verre blir det imho. Virker som om Sykkel i Oslo (Oslo kommune) kun ser for seg syklister som folk i Brelett-reklamen som aldri har dårlig tid og aldri sykler i rushen.

Men fram til Oslo sentrum så er det som nevnt av Raskall meget fine og effektive pendlerruter sørfra/Mosseveien.
for ordens skyld: det er først og fremst vegvesenet som har skyld i denne helvetesstrekningen

Re: Parkere bilen hvor ved sykling inn til Oslo [Re: Vassb81] #2502007 12/08/2018 17:36
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
du kan helt sikkert parkere på Grava (Tyrigrava) ved gamle mosseveien

Syklister er også guds utvalgte folk

Moderator  support