TLDR: Andre som har opplevd problemer med gjenging på på Orange seal ventiler?
Holder på med slangeløst oppsett på podens sykkel. Kjøpte i går et par Orange seal ventiler, på Hank. Montering gikk greit, men da dekket ble trykksatt, spratt ventilkjernen ut. Prøvde å skru den fast, men det samme skjedde igjen. Sjekket så den andre ventilen i settet, som enda ikke var montert. Joda, samme problem. Ventilkjernen kunne dras ut (ikke skrus) for hånd, og var ikke mulig å få til å sitte.
Returnerte greiene til Hank, og fikk et nytt sett. Sjekket i butikken at det tilsynelatende så bedre ut. Nå i dag har jeg montert på nytt. Første ventil virker å fungere, men den andrr har samme problem - umulig å få kjernen til å sitte. Virker rett og slett som det er innvendig gjenging i ventilen som det er noe feil med. Ventilkjernen passer fint i en slange jeg har liggende.
Er det noen andre som har vært borti dette? Er jo ganske skummelt om ventilkjernene sitter sånn passe, og plutselig kan sprette ut. Jeg kommer til å returnere igjen. Tør ikke bruke den som tilsynelatende ser ok ut heller.