Etter at Lezyne-pumpen min nok en gang røsket ut ventilkjernen i går da jeg punkterte er jeg drittlei, og kommer til å kassere den. Pumpen er god, men den påskruingen fungerer veldig dårlig, og i går endte det med at jeg måtte bli hentet.
Jeg ønsker meg: -sort av farge -ikke tyngre en Lezynen (som var 110 gram) -ikke til å skru på ventilen, helt uaktuelt -noe som klarer å levere litt luft å snakke om -må kunne festes i flaskeholder -ikke over 500,-
En pumpe svikter ikke (selv om det er helt idiotisk å påstå etter førsteposten min), CO2 kan forholdsvis enkelt svikte. Men for all del, jeg har også brukt dette flere ganger før, og det er kjapt og behagelig, men den gangen du kun har én patron og klarer å blåse all gassen alle andre steder enn der det skal er du glad du har pumpen. Og det er også mulig å punktere flere ganger, og jeg ønsker hvertfall ikke å sykle rundt med et arsenal av patroner på meg.
Jeg vet, jeg vet... Jeg har dryppet en liten dråpe superlim faktisk på ventilkjerner før, og ellers passet på å kjøpe slanger med fast kjerne. Men nå når jeg kjører slangeløst kan jeg ikke gjøre det sånn, jeg må ha mulighet til å bytte kjerne da disse har en tendens til å fylle seg med guffe etterhvert og må byttes. Men jeg har kikket på den pumpen der, og liker den selv om den er i tyngste laget. Hvordan festes denne når den skal brukes?
Jeg skrur til hardt med skikkelig ventilkjerneverktøy (Stans no Tubes og Paul Tool sine) også på slangeløst, men Tattico sin løsning er så mye bedre uansett, den har mini-variant av sånn klemme-spake som gode gulvpumper har: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0309/9521/products/Tattico_1_2000x.jpg?v=1526483279 Og som du bildet viser, så drar du bare pumpa ut, klar til bruk - ikke noe påskruing av slange osv.
Merk at maks trykk på den vanlige varianten kun er 7bar, men man klarer vel uansett ikke mer med en liten pumpe, selv om de reklamerer med høyere trykk?
Det ender med Tattico her også. Jeg svelger den litt høye vekten til fordel for forhåpentligvis prima funksjon.
Det er litt sånn at der du før tenkte "jeg kommer meg kanskje hjem med litt lite luft?", "uff, orker ikke den jævlia knoteslitsomme minipuma", tenker man med Tattico "kult, når kan jeg trekke'n ut". Siden jeg småpunkterer (guffa tetter, men mister jo litt luft) på ca. alle mine lengre grusturer på Grailen med G-One Bite 40 mm, så er det fint med pumpe som faktisk funker. På landeveissykkelen på en gjennomsnittlig tur er den jo mest stiligere .
Sitat: gare
Herremingud, pumpe med blåtann-mulighter. Pump og avles trykket på mobilen Hvordan har jeg klart meg uten dette til nå?? Silca Tattico Bluetooth
Det er nok et must ja. Også påstås det jo at den gir deg 1 psi ekstra, så da har du kjøpsunnskyldningen også.
Re: Hvilken minipumpe skal jeg ha?
[Re: RoyE]
#250215813/08/201813:05
Monster minipumpa du kan få som en del av abonnementet ved kjøp/fornyelse av bladet Terrengsykkel er helt super til Terrengdekk. Den er for tung til å ha bak i landeveistrøya men i sekken på sti er den helt super. Den kule lille carbondritten fra Lezyne jeg har på landevei er fullt på høyde med den RoyE ønsker dit peppær'n gror.
Den Fabric-pumpa har vel sånn no-go skru-på-ventilen-løsning?
Bruksanvisning: > Åpne ventilen (du har ikke ventilhetter) > Trekk ut slangen av pumpa (ikke noe skru av / på / montere) > Tre pumpehodet på ventilen > Vipp opp spaken på pumpehodet > Pump noen få pump, så er dekket lynraskt klart > Vipp spaken tilbake > Skru igjen ventilen (du har fortsatt ikke ventilhetter) > dytt slangen inn i pumpa og legg den i sekken
Forstår godt at denne ble testvinner i Terrengsykkel, null stress, ikke en "fis" av luft som siver ut og den er rask...
Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Ah. Jeg har jo lest testen. Men for 1-2 uker siden så jeg på «den» på fabrics sider og da hadde den jo skruhode. Men «den» jeg så på var jo da microbar, ikke millibar, skjønte jeg nå.
Men den er jo da til terrengsykkel og ikke til landevei og veier 234 gram. Så ikkenoe for trådstarter da.
Og til terrengsykkel er jo EDC med verktøy og lagring til lappeorm vinneren av alt.