Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kranklagerknirk... alternative lager..?

Kranklagerknirk... alternative lager..? #2499881 01/08/2018 20:44
Howard Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Har en alu landeveisramme med BB86 som knirker. Sikker på at det er kranken, spør dere... jeg kan i alle fall ikke skjønne annet.
Den begynte etter at sykkelen ble ca 2 år gammel. Etter den tid har jeg gjort følgende:
-byttet hjul og stikkakslinger
-byttet pedaler
-byttet hele drivlinja
-testet uten fladkeholdere
-testet uten sete/setepinne/klemme
-gjort rent og smørt mellom girøre/ramme
-nytt kranklager x 2
-gått over styre, stem, styrerør og styrelager
-testet med flats og joggesko
-smørt eiker i overgang flens eike og nipler
...jeg har landet på konklusjon at det må være toleransen mellom ramme og kranklager...
I et siste forsøk på å bli kvitt dækelskapen vurderer jeg å prøve alternative kranklager som eksempelvis dette;

https://www.evanscycles.com/en-no/token-...BiABEgJWbPD_BwE

Noen som erfaring med den type lager som fiks for knirk? ...evt forslag til knirkkilder jeg ikke har forsøkt å fikse?

På forhånd takk!

H

Redigert av Howard; 01/08/2018 20:48.
Re: Kranklagerknirk... alternative lager..? [Re: Howard] #2499893 01/08/2018 22:12
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Har wheels mfg sin løsning som ser lik ut som den du viser til. Fornøyd med den. Hatt den i ca to år nå tror jeg. Har også veldig troa på bbinfinite. Med deres løsning vil lagrene alltid stå helt perfekt. I teorien.

Re: Kranklagerknirk... alternative lager..? [Re: Howard] #2499914 02/08/2018 07:16
thamg Offline
Ivrig
Ivrig
Har du prøvd å bare demontere kranken - ta ut lageret - rengjøre - og så sette alt på plass igjen?
Det har jeg hatt suksess med et par ganger, når jeg har hatt knirk som jeg ikke klarer å finne andre årsaker til.

Moderator  support, Valentino