Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Canyon Spectral: Forsinkelser og sprekker?

Canyon Spectral: Forsinkelser og sprekker? #2499676 01/08/2018 06:43
Redgarden Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Jeg har bestilt en Spectral CF 8.0, og mens jeg venter på levering meldte jeg meg inn i Spectral Owners gruppa på Facebook. Det var jo det dummeste jeg kunne gjort, for der snakker folk bare om at levering har blitt utsatt 4-5 ganger og hvor ofte kjedestaget sprekker... Så nå er jeg jo veldig i tvil om jeg har gjort rett valg.

Tenkte kanskje noen her kunne komme med noen mer positivite ting? Eller er det samme sorgen her også? ;-)

Re: Canyon Spectral: Forsinkelser og sprekker? [Re: Redgarden] #2499679 01/08/2018 06:51
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Husk: det er alltid de som klager som sier noe, det er mange sykler solgt, og de som har noe å klage over kan ofte søke til slike fora. De som bare er fornøyd har kanskje ikke samme ønske om å få ut "noe"?

Når det gjelder levering, så er det ofte som med alle forhåndbestillinger: du må ikke regne med at det som ikke er på lager kommer akkurat når det er sagt at det skal komme. Det er ganske mange underleverandører som må levere i tide, og det kan fort skli ut. Dette gjelder alle sykler.

Ellers er jo spectral en knallsykkel ifølge ca. alle som har brukt dem.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Canyon Spectral: Forsinkelser og sprekker? [Re: baronKanon] #2499709 01/08/2018 08:10
Redgarden Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Sitat: baronKanon
Husk: det er alltid de som klager som sier noe, det er mange sykler solgt, og de som har noe å klage over kan ofte søke til slike fora. De som bare er fornøyd har kanskje ikke samme ønske om å få ut "noe"?

Godt poeng!

Det var to måneders ventetid da jeg bestilte, og datoen har allerede blitt utsatt en gang (en uke). Men lever fortsatt i trua på at det skal gå fint. Men har jo begynt å titte på alternativer som man kan få med en gang. Men uansett hvordan jeg snur og vender på det så kommer jeg alltid tilbake til at det bare er Spectralen som krysser av alle boksene mine (til den prisen).

Eagle: Check
Pike: Check
27,5: Check
Brede(re) dekk: Check
Brede felger: Check
Passer folk helt opp til 2 meter: Check
Bra testomtale overalt: Check
Budsjett: 30.000: Check

Angående rammebytte så har jeg allerede gjort det en gang før med Canyon (Nerve). Det gikk forsåvidt greit det. Men kjipt hvis det skjer uansett...

Re: Canyon Spectral: Forsinkelser og sprekker? [Re: Redgarden] #2499807 01/08/2018 12:38
Flo Offline
Ringrev
Ringrev
Har en kamerat som fikk sprekk i baktriangelet på sin nye Spectral nå nettopp. Han viste ikke om det selv engang, men han fikk mail fra canyon om at de hadde hatt en ukalibrert sveisemaskin som kunne gi sprekk i en sveis. Nytt baktriangel kom selvfølgelig i posten.

Jeg har selv klar å knekke ramma på en Strive. Fikk ny ramme uten spørsmål.

Opplever servicen fra Canyon som helt upåklagelig når det kommer til slike garantier iallefall.

Men klart det er jo litt kjipt med nedetid pga slike feil. Men opplever igrunn ikke at det skjer oftere med Canyon enn andre merker.

Moderator  support