Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Dynaplug eller noe annet ?

Dynaplug eller noe annet ? #2499133 29/07/2018 09:49
HeavyDude Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Hva fungerer enklest ( enkelt å sette inn) og best ( tetter bra ) av denne typen verktøy ?

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
Re: Dynaplug eller noe annet ? [Re: HeavyDude] #2499228 30/07/2018 06:45
thomassen Offline
Ringrev
Ringrev
Sahmurai Sword fungerer veldig bra. Jeg bruker det.
http://www.cyklon.no/butikk/sahmurai-sword

-Sykkelverksted, hjulbygging, sykkelreparasjoner.
-Ibis forhandler på sørlandet. Ripmo som demosykler.
http://sykkelsor.no
Re: Dynaplug eller noe annet ? [Re: HeavyDude] #2499238 30/07/2018 07:09
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Jeg bruker MaXalami. Funker på samme måte som Sahmurai Sword. Jeg har lenge hatt min tredd på litt skumgummi med en larve ferdigtredd, dyttet opp i kronerøret og forseglet med gaffa. Dette har holdt seg på plass, og blir ikke ødelagt av styre mot bakke eller tre. Nå har jeg modda den, så jeg har festet selve gaffelen med epoxy der man skal skru fast CO2 i OneUp EDC, slik at den ligger sammen med resten av verktøyet. Og et par uker etter at jeg gjorde den modden, kom OneUp med en egen løsning for dette for salg.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Dynaplug eller noe annet ? [Re: HeavyDude] #2499243 30/07/2018 07:36
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hatt sahmurai i noen sesonger nå, kjekt å ha den i styret, men aldri fått behov for den:).

Kjøpte den nye dynaplug’n nå, hvor man samtidig kan montere en patron og dermed skyte inn luft samtidig som man presser inn larve. Den er heller ikke testet, men er blitt med siden kom i posten:). Sahmurai er derfor blitt liggende hjemme. Dynaplug’n virker genial, men som nevnt ikke fått testet skikkelig.

CK ELVERUM

Re: Dynaplug eller noe annet ? [Re: HeavyDude] #2499249 30/07/2018 08:16
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Jeg synes MaXalami med oppbevaringstube (Sykkelkomponenter har pleid å ha denne, men ikke nå?) er veldig kjekk. Liten og trygg å oppbevare i en hvilken som helst lomme, enten det er i baggyshortsen til stitur eller det er i landeveistrøya på grusracertur.

Men tidligere i sommer kjøpte jeg meg OneUp EDC Plug & Pliers Kit, som Baronen nevner, og har den i EDC-pumpa på stisykkel. Og med ekstra pumpefeste, tar jeg lett med EDC-pumpa med miniverktøy og dette larvelappesettet over på Plus-vinterstisykkelen også ICON_SMILE .

Re: Dynaplug eller noe annet ? [Re: HeavyDude] #2499253 30/07/2018 08:31
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Har tilfeldigvis Sahmurai plukket opp på Milslukern - men aldri fått bruk for det ICON_SMILE

Oppbevaringstuben til MaXalami var grei.

Har registrert at enkelte lappesett har en medfølgende minisaks for å klippe av overskytende larve. Vil tro det er en fordel, spesielt på landeveisdekk. Hva bruker folket?

Re: Dynaplug eller noe annet ? [Re: Sepeda] #2499264 30/07/2018 09:12
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: Sepeda
Har registrert at enkelte lappesett har en medfølgende minisaks for å klippe av overskytende larve. Vil tro det er en fordel, spesielt på landeveisdekk. Hva bruker folket?
Kan være en fordel å klippe vekk litt overskytende, alternativt dytte larven godt inn. Jeg har nemlig fått problemer med utrevet larve, der larven ble lagt inn i et stort hull.

Når det gjelder Dynaplug, så er jeg litt skeptisk, siden jeg bruker karbonfelger, og dynaplug kommer med en metallspiss som dyttes inn. Får du gjennomslag feil sted, er jeg litt redd for felgen min...

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Dynaplug eller noe annet ? [Re: baronKanon] #2499289 30/07/2018 10:25
Ripen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: baronKanon
Sitat: Sepeda
Kan være en fordel å klippe vekk litt overskytende, alternativt dytte larven godt inn. Jeg har nemlig fått problemer med utrevet larve, der larven ble lagt inn i et stort hull.

Når det gjelder Dynaplug, så er jeg litt skeptisk, siden jeg bruker karbonfelger, og dynaplug kommer med en metallspiss som dyttes inn. Får du gjennomslag feil sted, er jeg litt redd for felgen min...

Har aldri skjedd noe med messingspissen når jeg har brukt Dynaplug men den er der ja og må tas med i beregningen.
Når jeg har plugga med den så har jeg alltid hatt i litt ekstra luft, gjerne tatt det litt mer med ro (avhengig av hvor pluggen og spissen står).

Jeg vrenger også av dekket og klipper bort spissen før neste tur, gjerne med rengjøring og lapping på innsiden av dekket i tillegg til larven som står der.
Har brukt Dynaplug pga den er så liten og enkel i brukt, spissen sørger (som oftest) for at larven ikke kommer ut og det er vel derfor de har designet det sånn.

Roy

Ibis Cycles Norge / Forestal Bikes Norge / Production Privée / Outbound Lighting / Probike AS

Re: Dynaplug eller noe annet ? [Re: HeavyDude] #2555110 20/05/2019 07:27
Knirkekne Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har det skjedd noe mer på dette området?

Hadde en pungtering på grusraceren i helga, og guffa tettet ikke.....

Bør jeg gå for Dynaplug, eller kan jeg med god samvittighet spare penger og kjøpe Blackburn til 1/3 av prisen??

Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government.
Re: Dynaplug eller noe annet ? [Re: HeavyDude] #2555224 20/05/2019 12:54
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Fått testet dynaplug på raceren, og det fungerte toppers:). Har andre i klubben som har testet på terreng, og fungerer topp...

Kjekk og liten sak som fungerer bra iallfall:).

CK ELVERUM

Re: Dynaplug eller noe annet ? [Re: Knirkekne] #2555230 20/05/2019 13:12
K
krankdrev Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: Knirkekne
Har det skjedd noe mer på dette området?

Hadde en pungtering på grusraceren i helga, og guffa tettet ikke.....

Bør jeg gå for Dynaplug, eller kan jeg med god samvittighet spare penger og kjøpe Blackburn til 1/3 av prisen??

Et triks er også å ha med seg "en shot" med spesiell guffe som inneholder mye mer fiber enn normalt. Fås kjøpt eller man kan blande det selv, har fungert overraskende bra på for eksempel "skrubbsår" på siden av dekket der standard guffa ikke har klart å tette og larve ikke ville ha fungert - eneste alternativ ville vært lapping fra innsiden av dekket.
Jeg har også pluggsett med larver, men aldri brukt de enda.

Re: Dynaplug eller noe annet ? [Re: HeavyDude] #2555295 20/05/2019 18:38
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Jeg bruker biltema sin. Men den er litt stor å ha med seg på tur.

Moderator  support