Her blir det synsing, men som bosatt i Elverum, opprinnelig fra Trysil, kan jeg tillate meg å synse

Fordeler med Budor vs Trysil:
- Kortere veg til og fra Oslo
- Rimeligere priser på hytter, selv om det også koster på Budor
- Nærmere Hamar (og Elverum), dersom en også vil litt "by" i helger og ferier
Fordeler med Trysil vs Budor:
- Et helt annet tilbud både sommer og vinter, særlig når vi snakker ski og sykkel. Du "runder" Budor-området fort. Trysil har vesentlig mer å by på
- Større muligheter for både belegg og høyere pris dersom du vil leie ut enheten
- Nå utbedres vegen mellom Romedal og Elverum. Om et par år er reisetida til Trysil kortet ned, det blir noe mindre kø på store utreisedager, og litt av reisefordelen som Budor har kuttes ned
Uansett:
- Begge områdene er flotte! Og begge steder det både ski- og sykkelmuligheter, selv om Trysil slår Budor også på disse punktene
- Du vil trolig gjøre en trygg investering uansett - selv om ingen kan vite sikkert når det gjelder renter og eiendomsmarked
Når folk tenker Trysil, så tenker mange automatisk Trysilfjellet. Sjekk Bjønnåsen, på andre sida av sentrum. Rimeligere, med fantastisk utsikt mot fjellet. Ikke ski inn/ski ut (eller, det er en langrennsløype i hytteområdet, men den kan ikke måle seg med langrennsmulighetene i Trysilfjellet eller Budor), men rett i nærheten av tøffe sykkelstier. Vil du mer ned i pris, og kan tåle litt mer reiseveg, er det også muligheter i både Jordet- og Østby-området. Da er prisene lavere enn på Budor.
Det skulle overraske meg om dere ikke blir fornøyd uansett hva dere eventuelt velger