Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Billigere flybilletter med reiseselskap...?

Billigere flybilletter med reiseselskap...? #2498336 22/07/2018 16:46
N
nordfonn Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
N
Ser ut til at man får vesentlig billigere flybilletter med reiseselskap (f.eks. Sembo.no) enn ved å booke hos Norwegian direkte.. stemmer dette? Ved ja; Hvorfor? Forhåndsbooker de billetter og selger dem videre?

Re: Billigere flybilletter med reiseselskap...? [Re: nordfonn] #2498341 22/07/2018 17:22
jag Offline
Ringrev
Ringrev
Når du er på feks. sembo.no, har du sjekket at du har med alle opsjoner som Norwegian.no har?
Erfarte det samme som deg, men når jeg hadde lagt til bagasje og sete, så var det ikke lenger billigere.

Klikk deg helt fram til betaling, og sammenlign prisen da...

/Jan

"I never understood wind"
- Donald Trump
Re: Billigere flybilletter med reiseselskap...? [Re: nordfonn] #2498363 22/07/2018 19:04
N
nordfonn Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
N
Sammenligner med norwegians laveste priser, som ikke inkluderer bagasje og setereservasjon.. rare greier.. er vant med å finne samme priser direkte hos selskapene. Dette er dog en SAS tur og Norwegian retur reise.. men likevel. Går jeg inn på SAS og Norwegian og sammenligner priser så blir det mye dyrere.

I dette tilfellet skal Sembo ha 700kr pr. bagasjekolli, t/r etter det jeg forstår. Helt ok pris egentlig.. uansett rimeligere..

Føler det er noe muffens her.. noen andre med erfaring?

Re: Billigere flybilletter med reiseselskap...? [Re: nordfonn] #2498410 23/07/2018 07:17
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Bruker å være uforklarlige gebyrer og avgifter når du kommer til betaling, spesielt hvis du betaler med kort. Ikke erfaring med sembo, men med mange andre. Noen ganger kan det være mye penger å spare. Sparte 2000kr når jeg og kjærringa reiste t/r milano for et år siden. Vet ikke hva som er mekanismene bak som gjør det billigere.

Re: Billigere flybilletter med reiseselskap...? [Re: nordfonn] #2498416 23/07/2018 07:46
A
aanund Offline
Ringrev
Ringrev
A
Billetter med kombo av flyselskap er ofte dyrere hos selskapet, enn hos reiseselskap, spesielt om de tilhører forskjellig samarbeidspartner, jfr, Star Alliance/SkyTeam etc..
Og ja, ofte artige gebyrer lurt bort. En kompis kjøpte superbillige billetter med reiseselskap. Det spesielle var at de tilbød kun billett UTEN bagasje til den billige prisen. De kunne overhode ikke være behjelpelig med check-in bagasje. Det måtte bestilles direkte med selskapet som opererte ruten.
Å.

Re: Billigere flybilletter med reiseselskap...? [Re: nordfonn] #2498418 23/07/2018 08:15
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: nordfonn
Sammenligner med norwegians laveste priser, som ikke inkluderer bagasje og setereservasjon.. rare greier.. er vant med å finne samme priser direkte hos selskapene. Dette er dog en SAS tur og Norwegian retur reise.. men likevel. Går jeg inn på SAS og Norwegian og sammenligner priser så blir det mye dyrere.

I dette tilfellet skal Sembo ha 700kr pr. bagasjekolli, t/r etter det jeg forstår. Helt ok pris egentlig.. uansett rimeligere..

Føler det er noe muffens her.. noen andre med erfaring?

Vær oppmerksom på at dersom reisen din går utenlands, så får du to kolli bagasje gratis med på den prisen Sembo oppgir. De forsøker selvsagt å selge deg ekstrapakker inkludert bagasje, men det trenger du ikke. Jeg ble veldig overrasket over å se at fruen og jeg kunne ta med fire kolli til Spania på billettene jeg bestilte hos Sembo, så jeg rinte til Norwegian for å sjekke hva dette var. Fikk en forklaring på at pga av internasjonale regler, så fikk ikke Sembo selge billetter uten å inkludere bagasje i prisen. Men det forhindrer dem ikke i å forsøke å prakke på deg en ekstra kostnad for å ha med baggasje....

Re: Billigere flybilletter med reiseselskap...? [Re: nordfonn] #2498564 24/07/2018 10:25
S
Stefan Offline
Entusiast
Entusiast
S
Når jeg skal fly med Norwegian og ha med bagasje bestiller jeg med Berg-Hansen Go, som alltid har bagasje inkludert. Det blir billigere enn hos Norwegian direkte.

Men det er billigere hos Norwegian om man ikke skal ha bagasje.

Moderator  support