Flate sko til hverdags hjelper mye, og krever mer kons enn når du løper. For min del prøvde jeg å gå over til flate sko grunnet vonde knær. Har ikke slitt med vonde knær lenger etter jeg tok overgangen. Men er nok neppe for alle.
Dette var begrunnelsen min for å forsøke nulldropp også, men etter å ha prøvd en stund så er jeg nok enig med sls. Jeg må bli flinkere med spenst, styrke og tøying. Jeg tror ikke dropp betyr så mye (jeg lander på mellomfot når jeg er frisk og rask, og mer hæl når jeg blir sliten, innbiller jeg meg), og kjøpte meg et par Adidas Boston Boost i dag

(løper ellers mye med New Balance).
Når det er sagt, så er ikke nulldropp nødvendigvis feil heller, jeg har blandede erfaringer. Har prøvd mest Altra, og som stosu er jeg godt fornøyd med Torin 2.5, en flott mengdesko, og lett nok til raskere økter også. The One brukte jeg LANG tid på å venne meg til, men liker de ganske godt nå. Escalante skulle liksom være den hellige gral, lette og "aldri mer skader" for "mange", men jeg blir ikke helt klok på de. Noen dager er de ok, men for det meste ikke. Nå har jeg brukt de som hverdagssko i hele sommerferien og det funker de fint til