Ser at Hauernrittet har lagt ut mer info og åpnet for påmelding! Virker derfor som at arrangøren er innstillt på at dette skal bli noe av.
I disse nedgangstider for ritt så er det hyggelig at noen tør satse på noe nytt! Håper konseptet vil fungere.
Rittet hadde vært en perfekt oppladning til Birken, men man kan jo også se på det som en fin "etter Birken" greie. Lange sugende bakker og en lang og rask utforkjøring. Kan minne om Montebellorittet, bare litt kortere og finere løype.
Legg merke til at det ikke er mulig å trille fra Eggevollen og til start i Kanada, regn 35-45min sykling på grus og asfalt +++ fra Eggevollen og til Kanada.
Legg merke til at det ikke er mulig å trille fra Eggevollen og til start i Kanada, regn 35-45min sykling på grus og asfalt +++ fra Eggevollen og til Kanada.
Finnes det noe sted som egner seg til parkering ca midt mellom start og mål?
Parkering ved Sjåstad kirke eller ved gressbanen til Sjåstad/Vestre Lier. Bilen står trygt begge stedene.
Parkering ved Sjåstad kirke eller ved gressbanen til Sjåstad/Vestre Lier. Bilen står trygt begge stedene.
Arrangøren anbefaler deltakerne å parkere ved Egge skole hvor det er utdeling av startnummer og deretter sykle de ca. 20 min til start som oppvarming.
Arrangøren anbefaler deltakerne å parkere ved Egge skole hvor det er utdeling av startnummer og deretter sykle de ca. 20 min til start som oppvarming.
Hmm men stemmer det at det er 20 min sykkelavstand fra Egge skole til Rustanveien ved Kanada? Google mener det tar ca 1 time og 10 min å sykle den strekningen..
Tror 20min er nokså stram oppvarmingsfart. Det er noen kneiker på denne strekningen, så greier du disse 11 km på 20 minutter så er du nok i favorittsjiktet. Da ville jeg heller parkert på Sjåstad, f.eks ved Oddevall Skole. Da har du 4 km rolig tur til Kanada, og en grei trilletur til bilen etter målgang. Du kommer i mål en del høyere opp enn Sjåstad, så fra målgang til Sjåstad er veldig kurant.
noen som vet om sauene og kuene som frekventerer grusveiene i Finnemarka sommerstid fortsatt går ute eller er de hentet inn ?
hadde forventet mer enn 70 påmeldte, det er jo flere lokale helter og sykkelklubber som ikke er representert blandt de påmeldte. man kan jo undres på om det er skiløypa fra Eiksetra til Eggevollen som blir for krevende...burde være mulig å få noen flere påmeldinger fra sykkelklubbene i Drammen/Asker/Røyken
Som sagt tidligere, jeg bruker ~40min fra Egge skole og til Kanada når jeg sykler Baneveien i greit gubbetempo. De som sykler Birken på 3t feier nok opp på 30minutter uten å bli svett. 20min må være med bil...det er greit med parkeringsplasser på den nye parkeringsplassen i Kanada, 500m bortenfor. Men da må man jo sykle tilbake etter rittet for å hente bilen
De burde ha satt opp transport fra Egge skole til start. Altfor langt å sykle som oppvarming.
Jeg er enig i at dette er en dårlig løsning og arrangøren burde gitt en annen anbefaling. Men dette er knapt en hindring, det er jo brillefint å plukke opp startnummeret på Egge skole og så kjøre videre til Sjåstad, parkering ved fotballbanen, eller enda bedre ved Oddevall Skole. Da er det noen få minutters lett tråkking/oppvarming bort til Kanada, og etter målgang er det en veldig lett trilletur tilbake til Sjåstad, du kommer jo i mål en god del høyere opp enn ved Sjåstad.
Jeg har ikke noe med dette arrangementet og skal ikke være med selv, men logistikken er i alle fall ikke et særlig godt argument for å droppe deltakelse.
Ser at påmelding nå er stengt, kun etteranmelding på rittdagen er mulig......men kr 800,-!? tror jeg står over. Hvorfor skal det koste kr. 300,- ekstra for etteranmelding?, akkurat som om kr. 500,- i ordinær påmelding ikke er mer enn nok for et ritt av denne typen.
Det er jeg faktisk helt enig i. At det koster litt mer kan jeg skjønne, de ønsker vel å slippe en kø av mange ryttere på selve rittdagen dersom prisen var lik? Men 300,- ekstra er drøyt.
Jeg synes også prisen på 500,- er noe drøy, Hanekampen med ca samme lengde (40km) kostet 365,- inkl. admin gebyr. Og der var påmeldingen åpen helt frem til kvelden føre.
Noe å tenke på for arrangør til neste år?
//Glenn ---------------- Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK) Instagram @sykkelglenn
Takk for arrangementet, dette var eit fint lokalritt ☺️ Arrangøren skal ha dei fleste mulige pluss i boka, var berre ein plass inni skiløypa på slutten eg tvilte litt på merkinga, men etter å ha stoppa såg eg skiltet som hadde falt halvvegs ned... Kan heller ikkje laste arrangøren for vêr eller min dårlige dagsform. Eg kryssar fingre for at dette blir eit årlig ritt!
Og sykling frå Egge skole til Kanada var ikkje noko problem, 12 kilometer og rolig visping langs Vestsideveien er innafor til oppvarming 👌🏻