Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Valdresrittet og Moratråkket

Valdresrittet og Moratråkket #2498169 21/07/2018 05:10
S
Syklus Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
S
I dag arrangeres både Valdresrittet og Moratråkket.
Mens Valdresrittet deltagermessig har all-time-high med 753 deltagere så har Moratråkket en all-time-low med 62 deltagere (på eqtiming akkuet nå).

Hva kan man trekke av lærdom av det for rittarrangører, - hva er det Valdresrittet hsr fått til som Moratråkket ikke helt har klart?

Re: Valdresrittet og Moratråkket [Re: Syklus] #2498260 21/07/2018 21:30
odnyba Offline
Entusiast
Entusiast
Og nisjerittet Offroad Valdres er snart fulltegnet....
Forbundet nektet oss å ha lik helg med Furusjøen rundt. Noe vi selv heller ikke ønsket. Moratråkket bør styre unna Valdresrittet og Fuusjøen rundt.

Redigert av odnyba; 21/07/2018 21:31.
Re: Valdresrittet og Moratråkket [Re: Syklus] #2498301 22/07/2018 12:38
Gammelogdesperat Offline
Veteran
Veteran
Et vesentlig element som jeg og andre har påpekt er at man må PROMOTERE/INFORMERE der hvor man har gjennomslag(feks. på dette forumet). Det har de vært flinke til i mange år.
Fantastisk natur, proffe rammer med familiefokus og fint vær hjelper på.
Rett og slett økt "kundeservice", da kunden ikke nødvendigvis kommer løpende bare du finnes i terminlista, lenger.

iq
Re: Valdresrittet og Moratråkket [Re: Syklus] #2498319 22/07/2018 14:56
stosu Offline
Besatt
Besatt
Sjusjørittet pleier også å ha ganske bra deltagelse. Jeg tror det har større sammenheng at sjusjørittet og valdresrittet arrangeres der mange ferierer

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Re: Valdresrittet og Moratråkket [Re: stosu] #2498330 22/07/2018 16:01
Gammelogdesperat Offline
Veteran
Veteran
Sitat: stosu
Sjusjørittet pleier også å ha ganske bra deltagelse. Jeg tror det har større sammenheng at sjusjørittet og valdresrittet arrangeres der mange ferierer

Sjusjø er oppe i hele 62 påmeldte nå ser jeg. Får håpe det tar seg opp.

iq
Re: Valdresrittet og Moratråkket [Re: Syklus] #2498334 22/07/2018 16:16
T
Torlog Offline
Avhengig
Avhengig
T
Mitt inntrykk er at Valdresrittet har jobbet jevnt og godt i løpet av flere år for å bygge opp dette rittet. Noen av de momentene jeg opplever som veldig positive her er:
- Flott løype med start og stopp samme sted. Godt innslag av fine flytstier. Ikke for vanskelig teknisk.
- Ligger sentralt til med stort nedslagsfelt. Flere ferierer i området og vet også at enkelte tar turen opp fra Oslo og omegn kun for dagen.
- Seeding ritt til Birken
- God informasjon via mail og web-sider.
- Enkel adkomst til start og god logistikk før og etter rittet.
Alt i alt et meget bra ritt og all honnør til dem som gjennomfører dette..!

Re: Valdresrittet og Moratråkket [Re: Gammelogdesperat] #2498353 22/07/2018 18:35
stosu Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Gammelogdesperat

Jeg tipper det tar seg kraftig opp ila uka når vestkantfiffen ser at det blir pent vær ICON_WINK

Re: Valdresrittet og Moratråkket [Re: stosu] #2498661 25/07/2018 05:35
S
Syklus Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
S

Jeg tipper det tar seg kraftig opp ila uka når vestkantfiffen ser at det blir pent vær ICON_WINK

Hva om det blir dårlig v... vent.. - nå ER det meldt over 30 mm nedbør på Sjusjøen på lørdag..

Re: Valdresrittet og Moratråkket [Re: Syklus] #2498724 25/07/2018 12:27
stosu Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Syklus

Hva om det blir dårlig v... vent.. - nå ER det meldt over 30 mm nedbør på Sjusjøen på lørdag..

Det binder støvet ICON_WINK

Redigert av stosu; 25/07/2018 12:28.

Re: Valdresrittet og Moratråkket [Re: Syklus] #2498726 25/07/2018 12:41
S
Syklus Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
S
kan også være at regnet kommer etter at Sjusjørittet er over på lørdag. Skal ikke være med selv, men håper egentlig på brukbar rittdeltagelse for alle ritt som fortsatt gjenstår..

Re: Valdresrittet og Moratråkket [Re: Syklus] #2498728 25/07/2018 13:01
stosu Offline
Besatt
Besatt
Enig. Sjusjørittet er et flott arrangement. Jeg skal ikke sykle det i år heller, og har ikke syklet det siden før de snudde løypa. Men alt i alt har jeg masse gode rittminner fra dette rittet

Re: Valdresrittet og Moratråkket [Re: Gammelogdesperat] #2498880 26/07/2018 17:22
stosu Offline
Besatt
Besatt

I skrivende stund er det påmeldt 151 stk

Re: Valdresrittet og Moratråkket [Re: stosu] #2499002 27/07/2018 15:18
Gammelogdesperat Offline
Veteran
Veteran

I skrivende stund er det påmeldt 151 stk

Det er vel rimelig stusselig kontra Valdres. Hadde ikke skadet om de hadde promotert litt.....

iq
Re: Valdresrittet og Moratråkket [Re: Syklus] #2499038 27/07/2018 23:18
T
thorgeir Offline
Entusiast
Entusiast
T
Hei!
Jeg var med å arrangere Valdresrittet i en periode for noen år siden.

Jeg tror en stor del av grunnen til at Valdresrittet gjør det så bra, er at arrangementskomiteen er svært dedikert og ikke tar noe for gitt. De har satt seg som mål å levere opplevelser av høy kvalitet for alle, både funksjonærer (som blir behandla svært godt), deltagere, tilskuere og sponsorer.

De ønsker hele tiden å bli bedre, noe de tilsynelatende også gjør.

Selv jobbet meg med markedsføringen av rittet, noe som innebar at jeg besøkte brorparten av tilsvarende ritt på østlandsområdet for å levere ut informasjon til ryttere, på biler osv. I tillegg jobbet vi hele tiden med å sende ut informasjon til lokalaviser, sykkelklubber osv. På den måten skapte vi interessen som gjorde at stadig flere meldte seg på - men hadde ikke resten av arrangementskomiteen levert så utrolig bra opplevelser til deltagerne, hadde det aldri vært godt nok med den markedsføringsjobben jeg gjorde.

Alt i alt er det en utrolig dedikert og entusiastisk gjeng som vet at det ikke er en selvfølge at det kommer deltagere, ei heller at de kommer tilbake. Valdresrittet leverer over forventningene, derfor kommer folk om og om igjen - samt at det alltid er noen nye som også vil teste ut rittet.

Det handler om å levere kvalitet, og det handler om å ville det beste for deltagerne og andre involverte. Der er gjengen bak Valdresrittet helt suverene.

Moderator  support