Hei
Tur i vogn med unger er supert, hadde samme tanke som deg om dusjing i vogna, men den har blitt brukt en gang på campingplass (stort sett fine sanitær anlegg rundt om kring på campingplasser), men benyttes selvfølgelig ved villcamping. Jeg har også tilgang til dusj ute, den brukes oftere enn den inne. Vi har tre unger og en ganske stor vogn. Adria 663UK Alpina. Jeg har noen helt konkrete tips til deg:
Sjekk at vogna er fukttestet og at gassystemet er testet. Det må gjøres hvert år. Jeg fikk en lekkasje i min og det ble en dyrkjøpt erfaring. Gassalarm er en selvfølge.
Om du skal bruke vogna om høsten/vinteren ville jeg sett etter en vogn med Alde vannbåren varme, det er mer behagelig en Truma.
Om du planlegger villcamping er batteri et must, mange vogner som kommer uten batteri løsning nå ser jeg.
Fortelt/Zip Markise er et must om du skal på tur med unger i Norge/Skandinavia, det regner i dette området og en vogn blir veldig trang å sitte inne i om drittværet varer. En Zip markise med vegger slås opp på 10 minutter.
Ta BE sertifikat, du skal være heldig om du finner en vogn med god plass til 4, kanskje 5 som kan trekkes med en Volvo V70 og B sertifikat lovlig. Husk at det er tillatt totalvekt på begge kjøretøy som må under 3 500 kg for at det skal være lovlig. Biltilsynet har egen kalkulator for dette på app og nett som lar deg legge inn reg nr og sjekke.
Helt til slutt, sykkelstativ bakpå vogna er noe herk ifht kjøreegenskaper. Jeg har dårlige erfainger med dette. Jeg har nå stativ for to sykler på draget og fire på biltaket. Har også et stativ bak på vogna, men har helt sluttet å bruke dette. Vektstangen fra kroken og opp/bak til sykkelstaivet er på min vogn ti meter, dette gjør at sykkelene som henger bak der blir veldig tunge og jeg har opplevd "Wobling" to ganger pga feillasting med sykkel bak på vogna.
Lykke til med kjøp av vogn og husk at fartsgrensen er max 80 km/t med henge uansett høyere tillat hastighet på vei

.