Etter ett lårhalsbrudd for ett år tilbake er fleksibiliteten i høyrefoten helt elendig. Dette gjør at foten står noe ut når jeg sykler og det hele føles litt merkelig for å si det mildt.
Får vondt på utsida av leggen til tider. Så det jeg lurer på er om det finnes seter til sykkelen som kan hjelpe på her? Sykler på en 26" terrengsykkel.
Her ville jeg tenkt det er lurt å snakke med en fysioterapeut med sykkelerfaring, eller lignende. Du er i en spesiell situasjon som få her inne har erfaring med, og kan vel også være ganske individuelt hva som funker.
Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken. Instant person - just add coffee
Er hos fysioterapeut og han sier jeg bare må føle meg frem. Utrolig nok går det fint å sykle 6-7 mil men etterpå føles det så som så. Men treninga er veldig viktig nå frem mot ny operasjon da jeg må inn med protese.
Må sykle med joggesko og flatpedaler og det er også litt rart da en er vant med klikkpedaler.
Leste på Fizik sine sider at dem hadde seter til folk med dårlig fleksibilitet. Der setene er med avrundet. Tenkte kanskje det kunne være verdt forsøket å prøve.
for å kverulere; du hadde brudd i lårhalsen og har nå problemer med foten ? da vil jeg tro at du har utfordringer med musklene og/eller nervebanene og da hadde jeg personlig trent mest mulig variert og ikke så mye sykling
jeg hadde vel ikke startet med å kjøpe nytt sete men heller trent målbevist for å få tilbake fleksibiliteten i kroppen. søk på dynamic warmup på youtube, massevis av fine øvelser der. mulig at svømming eller aerobic også vil være en grei treningsform.