Det er mange tråder om dette

Skulle ha likt å visst forskjellen på rullemotstand på all-round deck alla thunder burt, rocket ron, kontra G-one.
Thunder Burt og Rocket Ron er terrengdekk og ruller tilsvarende dårlig på asfalt, vel å merke sammenlignet med landeveisdekk.
Har allerede linket til
Bicycle Rolling Resistance der du kan sammenligne de fleste dekk.
Rolling Resistance Comparison Mountain Bike Tires TOP 10 I oversikten over er den blå streken nederst G-One Speed (Big One) - det eneste som scorer på nivå med landeveisdekk. Det neste er Conti Speed King II RaceSport. Resten er høyt over i rullemotstand.
Det er forresten tre vidt forskjellige G-One som ikke bør forveksles:
Allround,
Bite og
Speed 
De siste årene er det kommet en ny generasjon dekk for eventyrsykler egnet for både asfalt og grus. Flere har betydelig lavere rullemotstand enn terrengdekkene man gjerne brukte tidligere. Foruten Schwalbe, har man bl.a.
Compass.
...og om det har noe for seg å ha smalere G-one enn 2,35/2.25ish.
Jeg har eksperimentert med de fleste aktuelle typer dekk for landeveissykling på terrengsykkel, fra 32-35 mm landeveisdekk og lettrullende krossdekk, via klassikerne Rocket Ron, Racing Ralph og Thunder Burt til 2,35" slicks/ballongdekk. Er ikke i tvil om at jeg i ditt tilfelle ville valgt lettrullende dekk mellom 2,0" og 2,35".
- Smale dekk gjør at man i praksis mister 1-2 tyngste utvekslinger ettersom diameter på hjul og dekk reduseres. Det ønsker man ikke om målet er å sykle fort.
- Smale dekk senker krankhuset med påfølgende fare for at pedaler slår nedi ved svinger.
- Smale dekk gir en hard følelse ettersom dempingen i dekkene reduseres. På hardtail gir det følgelig hard bakende.
- Smale dekk påvirker geometrien ved at trail reduseres.
- Smale dekk gir høyere, ikke lavere rullemotstand. Den areodynamiske gevinsten er av begrenset betydning - det er ingenting ved en terrengsykkel som er aerodynamisk.
- Smale dekk kan være noe herk å montere på terrengfelger.
- Og ikke minst: Smale dekk på terrengsykkel ser virkelig ikke bra ut.
Med stort volum opplevde jeg derimot kun fordeler:
- Brede dekk med lav rullemotstand skaper en særegen fremdrift på landeveien. Stor moro.
- Brede dekk er deilig for bysykling. Enkelt å forsere hindringer.
- Brede dekk gir demping slik man er vant til med terrengdekk. Men den lave rullemotstanden gir en følelse av å gli silkemykt av sted.
- Brede dekk ser helt riktig ut på en terrengsykkel.
