Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Klong-lyd i rammen når jeg står og tråkker

Klong-lyd i rammen når jeg står og tråkker #2496363 08/07/2018 19:40
R
Randomrex Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
R
Hei,

Har en Bianchi Infinito CV som har Di2 som har en høy lyd av typen klikk/klong (noe som treffer karbon - dere kjenner lyden) når jeg står og tråkker og sykkelen kastes litt fra side til side. For meg høres det ut som om det er noe inni ramma, da lyden følger takten til hvordan sykkelen beveger seg side til side. Skjer kun når jeg står og "danser" med sykkelen.
Dønn umulig å si hvor det kommer fra, men innbiller meg det kommer fra midten og bakover ett sted.

Følge feilsøking er testet:
- Strammet det som er å stramme på utsiden av rammen (flaskeholder, pedaler, kassett, gir osv).
- Satt på Valveguard på hjulene da jeg hadde dette problemet tidligere, men det er nå eliminert. (testet med annet hjulsett)
- Åpnet kranken og putta lille koblingsboksen i bølgeplast.
- Satt på ett hav a Shimano Strips på kabelen som ligger løst i rammen.
- Tatt ut og sjekket batteriet i setepinnen - alt ok.

Noen som har tips til hva annet jeg kan sjekke?

Re: Klong-lyd i rammen når jeg står og tråkker [Re: Randomrex] #2496368 08/07/2018 20:17
S
SERLAA Offline
Medlem
Medlem
S
Jeg hadde tilsvarende på en sykkel som hadde heltrukket intern vaiere. Løsningen var å feste strips rundt vaier strømpen, men mener å huske at det måtte noen forsøk til for å få det. Det som løste det for min del var å feste strips rundt strømpen hvor den gikk inn i rammen (fra utsiden) og på en måte stoppe evt. bevegelser rundt inngangen i rammen. Litt vanskelig å forklare dessverre.

Dette var på en Bianchi Zurigo, så kanskje det er noenlunde samme vaier løsninger her.

Re: Klong-lyd i rammen når jeg står og tråkker [Re: SERLAA] #2496504 09/07/2018 15:18
R
Randomrex Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
R
Sitat: SERLAA
Jeg hadde tilsvarende på en sykkel som hadde heltrukket intern vaiere. Løsningen var å feste strips rundt vaier strømpen, men mener å huske at det måtte noen forsøk til for å få det. Det som løste det for min del var å feste strips rundt strømpen hvor den gikk inn i rammen (fra utsiden) og på en måte stoppe evt. bevegelser rundt inngangen i rammen. Litt vanskelig å forklare dessverre.

Jeg må se om det er noe mulighet for at det kan være det ja.
Helt forferdlig å ha funnet drømmesykkelen, og så ha en sånn ulyd som man ikke finner ut av hvor kommer fra. Prøvde med en venn som syklet ved siden av meg, men det var like umulig å høre fra siden.
Det høres ikke ut som tunge enheten, men lyden sprer seg veldig i karbon.. ICON_CRAZY

Re: Klong-lyd i rammen når jeg står og tråkker [Re: Randomrex] #2496524 09/07/2018 17:54
S
SERLAA Offline
Medlem
Medlem
S
Har du prøvd å riste på den? Ta av alt som kan tas av, seteveske, gps, lys flasker og hjul. Finn noe som kan holde kjedet på plass og rist i vei. Husker det tok litt tid før jeg klarte å gjenskape lyden, men var litt lettere å lokalisere ulyden.

OBS: Anbefales å gjøre innendørs. Ser ganske idiotisk ut for tilfeldig forbipasserende.

Moderator  support, Valentino