Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

YT i Norge 2018 ->

YT i Norge 2018 -> #2495955 06/07/2018 04:52
H
Håvard- Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
H
Hei!

Nå som JBS har slutta med YT, noen som vet om de sender direkte til kunde i Norge nå?

Euro prisene på nettsida deres er jo kurrant nå, og de har sykler i min størrelse på lager ICON_MAD ICON_GRIN

Re: YT i Norge 2018 -> [Re: Håvard-] #2495956 06/07/2018 05:07
H
Håvard- Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
H
Fant dette på nettsida deres:

Shipping to Norway:

PAYMENT METHODS
Payment in advance, PayPal, credit card.

SHIPPING COSTS
Parts 17.90 € | per Bike 95.00 € (plus 5.40 € processing fee if Payment in advance)

DELIVERY DATES
You can find the estimated delivery dates directly on the product page. After you’ve ordered, you will get the planned shipping date in your order’s sales confirmation. That’s because, due to customs declarations and procedures, shipping does not effectively take place until 5 - 7 days after the actual availability indicated on the product page.

As soon as we have sent your order, you will be contacted by phone by the SCHENKER LOGISTICS shipping company to arrange a delivery date. At this time the shipping company will also inform you of the amount that needs to be paid before delivery.

Our bikes are always sent in the YT BikeBox.
Cost: €16.72. Dimensions: 132cm x 82cm x 32cm, 7kg (without bike).

THESE ARE THE IMPORT COSTS AND TAXES YOU CAN EXPECT

1) VAT and Import Charges
Deliveries to Norway are made without charging German value-added tax. You will pay Norwegian value-added tax in the amount of 25% as well as customs clearance charges (on average 50.00 EUR for bike shipments) for delivery to Norway – these charges are paid directly to SCHENKER LOGISTICS via bank transfer in advance of the delivery.

2) Bikes generally exempt from duties
Under the preferential trade agreements in place between Norway and Germany, almost all bikes are exempt from additional import duties.

This excludes the DIRTLOVE, for which duty has to be paid, and that also applies to all products that are not bikes. For the DIRTLOVE, the import duties will be included in the invoice from the shipping company, for all other types of products you will pay the import duties to the postman. You can check the amount of import duties here:
http://www.toll.no/en/online-shopping/

Incidentally, Norway has made sure that if you send us a bike for repair, you will not have to pay any import duties twice:
http://www.toll.no/en/online-shopping/return-repair/

Re: YT i Norge 2018 -> [Re: Håvard-] #2495972 06/07/2018 07:13
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Skal du ha en Capra?

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: YT i Norge 2018 -> [Re: Håvard-] #2495988 06/07/2018 07:58
H
Håvard- Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
H
Vurderer det ja ICON_SMILE

Re: YT i Norge 2018 -> [Re: Håvard-] #2496090 06/07/2018 14:59
T
Terje H Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
T
Ikke noe problem å få tilsendt sykkel.
Jeg har ikke vært veldig heldig, så endte med en annen sykkel.
Men MYE lettere nå som en kan få kjøpt direkte over nett uten norsk importør.

Re: YT i Norge 2018 -> [Re: Håvard-] #2496915 11/07/2018 20:13
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har hørt at YTs kundeservice kan være utfordrende, men har ikke prøvd selv. Noen med erfaring?

SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: YT i Norge 2018 -> [Re: Håvard-] #2496952 12/07/2018 07:34
BjornS Offline
Ivrig
Ivrig
Fikk nylig levert en Jeffsy fra de. Særdeles fornøyd. Vurderte Capra, tror jeg valgte rett.

Min erfaring:
Ble litt rot vedrørende "hva er raskeste og beste betalingsmåte" (delvis egen skyld også) men fungerte upåklagelig. De er raske til å svare på mail, men alt i alt ble ikke sykkelen levert i tide til Utflukt. Det eneste negative for min del egentlig, og som sagt delvis selvforskylt. Jeg trodde bankoverføring var raskeste, burde vel brukt PayPal.

Yt satte ned prisene med 250 euro to dager etter jeg bestilte, de ga meg samme rabatt via tilbakebetaling. Det syns jeg var OK gjort av Yt.

Det er ikke samsvar mellom størrelse på sykkel og størrelse på hoodies de selger... Large sykkel passer perfekt til meg på 178 cm. Large hoodie ble for stor, altfor stor.

Canyon-standard på eske/innpakking/finish (dvs meget bra)
Ville ikke nølt med å handle fra yt sentralt nei.
Har ikke hatt behov for å kontakte de i ettertid.

DB Schenker: var skeptisk, gjorde jobben raskt og effektivt, ringte meg opp dagen da sykkel ble levert med "hvor vil du ha den?" - leverte på døra.

Bjørn

Re: YT i Norge 2018 -> [Re: BjornS] #2496954 12/07/2018 07:42
BjornS Offline
Ivrig
Ivrig
Men når Yt får skryt så må JBS få litt også.

Siden Jeffsy'n ikke kom i tide til Utflukt fikk jeg lånt sykkel. Og brukte en del tid på JBS sine demo-sykler
Intense Tracer
Evil Wreckoning
Evil Insurgent
Evil Following

Makan til hyggelige folk hos JBS skal man lete etter. Og sykt sykt bra sykler. Syns det var veldig vanskelig å levere tilbake Insurgent'n etter en lengre lånetur.

Gjelder forsåvidt folka hos Probike også - sabla hyggelige folk og for noen stisykler som de hadde til utlån (bla. Ripmo). Det er sagt mye teknisk om Ripmo, men for en som ikke har alle utttrykkene klart så er det rett og slett en fordømt god stisykkel. Galskap å bruke så mye penger på sykkel, men allikevel verdt hver krone.

Bjørn

Re: YT i Norge 2018 -> [Re: Håvard-] #2497686 17/07/2018 10:30
L
lillejordet Offline
Fersking
Fersking
L
Fikk min capra 29 al i går. Gleder meg til å få testa den ordentlig.. virker til å være bra kvalitet osv.

Re: YT i Norge 2018 -> [Re: Håvard-] #2497694 17/07/2018 11:11
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
En av mine kollegaer på kontoret i Düsseldorf har akkurat fått sin nye Yt. Hver gang jeg nevner Canyon blir han trist i blikket og snakker om hvor dårlige de er på support og sånt. Yt derimot...

I Norge har vel Canyon lokal support, men lover i hvert fall veldig bra for dere som har Yt og evt trenger hjelp :-)

Re: YT i Norge 2018 -> [Re: Håvard-] #2502380 14/08/2018 10:35
P
PNY Offline
Fersking
Fersking
P
Ni som har testat Capra 29 och/eller Jeffsy 29, hur tycker ni de fungerar till grov terræng, nramt terræng, flytstig och mer platt terræng (xc ish).

Någon av er som kan jæmføra mot Specialized Enduro 29?

Re: YT i Norge 2018 -> [Re: PNY] #2502463 14/08/2018 15:11
L
lillejordet Offline
Fersking
Fersking
L
Sitat: PNY
Ni som har testat Capra 29 och/eller Jeffsy 29, hur tycker ni de fungerar till grov terræng, nramt terræng, flytstig och mer platt terræng (xc ish).

Jeg begynner å få noen mil på min capra 29al nå. Kommer fra en 2015 Ghost riot lt. Første inntrykket av capra er posetivt. Lett å behandle i terrenget. overraskende bra oppover. Meget bra i bratt terreng føler jeg i forhold til gamle sykkelen. Ikke fått testet den i altfor grovt terreng enda. Spørs hva man legger i grovt da. Flyttsti og flatt funker bra og.

Re: YT i Norge 2018 -> [Re: PNY] #2503049 17/08/2018 07:21
BjornS Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: PNY

Har hatt Jeffsy 29er i noen mil, kjenner meg igjen i beskrivelsene fra bikeradar og alle de andre. Veldig livlig sykkel bortover flytstier, meget bra nedover. Stødig. Klatrer meget bra, låsing på Monarch demper hjelper jo men likevel meget bra klatre-egenskaper. Jeg bruker ikke låsemuligheten, trenger ikke den strengt tatt.

Jeffsy inviterer til å sykle fortere, hele tiden.
En sånn sykkel som du egentlig ikke vil sette fra deg.

Og så er den lett. Virket nesten litt sånn ritt-fulldemper-lett ved første løfte opp på sykkelstativ. Lett å få opp i fart bortover og lett flytsti nedover. Stødig som et godstog nedover, kun han oppå som er begrensningen foreløpig.

Syns mange andre 29ere virker mer dovne, mer sofa. Men har ikke spesifikt sammenlignet med Spec Enduro 29 nei.

Jeg vurderte Capra 29 eller 27.5, ikke noe enkelt valg. Men denne gangen ble det Jeffsy. Tror det var riktig, idet jeg mener den vil kunne takle grovere terreng på en bedre måte enn jeg hadde trodd.

Kjenner jeg trenger tid til å bli venn med Jeffsy, men det tror jeg skyldes at jeg har hatt samme fulldemper siden 2011. Sju år på samme ramme og geometri, mye har skjedd i stisykkel-verden siden 2011.

Syns det sitatet her oppsummerer Jeffsy på en bra måte: "The Jeffsy just squeezed into the top spot simply because it was the most fun bike in the test to ride (assuming you get your kicks from having a laugh, rather than just going flat-out everywhere)."

Bjørn

Re: YT i Norge 2018 -> [Re: Håvard-] #2503655 20/08/2018 11:31
P
PNY Offline
Fersking
Fersking
P
Ja, det er ikke lett når det finnes så mange sykkler som passer det jeg vil ha. Men hvis det blir mye sykkling i min nye hjemmeby (Drøbak) så er det egentlig ikke noe snakk om at Capra blir VELDIG overkill.

Men, samtidig blir det jo turer til både Nesbyen og et eller annet enduroritt som den skal klare av. Ikke helt sikker på om Jeffsy er riktig sykkel da. Men, den er nok riktigt 80% av tiden. Spørs om Capra 29 blir veldig feil 80% av tiden?

Re: YT i Norge 2018 -> [Re: Håvard-] #2506715 01/09/2018 19:13
heinrich Offline
Besatt
Besatt
capra29er har et langt mer allsidig oppheng og geo enn tallene skulle tilsi imo. Opphenget er og bedre enn jeffsy imo og om du leker deg litt med tokens og legger til ytterligere progressivitet i et allerde svært progressivt system når du bruker sykkelen i flatere områder, og så tar dette ut igjen når du skal til Nesbyen eller andre steder, får du faktisk i pose og sekk. Om du vil ha litt mer crossover og 27.5-hjul vil jeg faktisk anbefale deg å se på den gamle capra'en, gå opp en størrelse og så bytte setepinne til en revive for laver bygghøyde. Opphenget på den forrige generasjonen Capra var og er enormt bra - noe geometrien og er (om man kjøper en større størrelse enn anbefalt).

YT har etterhvert blitt svært gode på kundeservice imo. Når jeg kjøpte Capraen når den kom ut var de ikke så enkle å ha med å gjøre, men nå kunne det ikke vært enklere. Den eneste negative tingen sist jeg kjøpte sykkel av de var fraktselskapets enorme fortollingsgebyr, men jeg klarte heldigvis å få det redusert ICON_SMILE

JBS var kun et fordyrende mellomleddd for min del og for meg fremstod som de tenkte mer på å tjene penger enn å yte service. #tommelned Jeg er veldig glad man nå omsider kan bestille sykler direkte fra YT.

Re: YT i Norge 2018 -> [Re: heinrich] #2508128 07/09/2018 08:37
D
Defendog Offline
Medlem
Medlem
D
Leit at du fikk det inntrykket. Grunnen til at vi blant annet sluttet var at vi tapte masse på syklene. På visse tidspunkt var det billigere for oss å kjøpe sykler fra EU sin nettside enn å importere fra Taiwan. Så vi var vel mest opptatt av å redusere tapet vårt.

På de andre merkene vi nå fører isteden, har vi samme priser som resten av verden.

mvh
Jørgen
JBS Sport

Moderator  support