Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Erstatning fra forsikringsselskapet ved velt

Re: Erstatning fra forsikringsselskapet ved velt [Re: vortex surfer] #2495898 05/07/2018 17:44
E
elviz Offline
Veteran
Veteran
E
Da har jeg byttet både reise og innbo!

Re: Erstatning fra forsikringsselskapet ved velt [Re: vortex surfer] #2495915 05/07/2018 19:06
rasmusic Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg har også fått dekt både hjelm, sko, klær, ramme, og andre sykkeldeler av Tryg. Den gangen fikk jeg i hvert fall beskjed om at alt hadde blitt dekt av reiseforsikringa om jeg var utenfor hjemstedkommunen, men siden jeg var innenfor måtte jeg bruke innboforsikringa på selve sykkelen (og reiseforsikring på resten). Ingen stor sak, men på innboforsikringa var det egenandel.

Re: Erstatning fra forsikringsselskapet ved velt [Re: vortex surfer] #2495946 05/07/2018 22:37
K
kimjv Offline
Medlem
Medlem
K
Jeg fikk nylig dekket hender, rotor, hjelm ++ gjennom storebrand sin reiseforsikring. I samtale over telefon tolket jeg det som avgjørende at det hadde skjedd en ytre plutselig hendelse (kollisjon med en fotgjenger), hvilket utløste kravet. Måtte legge ved en skaderapport fra verksted. Har en Super-forsikring, men tror ikke det var avgjørende siden det ikke var nevnt noe spesielt i vilkårene relatert til det aktuelle.

Re: Erstatning fra forsikringsselskapet ved velt [Re: kimjv] #2496030 06/07/2018 09:43
V
vortex surfer Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
V
Ser ut som Tryg også rydder opp greit på min verdigjenstand forsikring.
Når de spør om kontor nr da nærmer det seg.
Da kan jeg kanskje ha råd til å ha forsikringen ett år til...
Skremmende hvor mange kr en har i greier når en summerer opp.

Re: Erstatning fra forsikringsselskapet ved velt [Re: vortex surfer] #2496053 06/07/2018 11:02
D
DBrodshaug Offline
Ringrev
Ringrev
D
Sitat: vortex surfer
Ser ut som Tryg også rydder opp greit på min verdigjenstand forsikring.
Når de spør om kontor nr da nærmer det seg.
Da kan jeg kanskje ha råd til å ha forsikringen ett år til...
Skremmende hvor mange kr en har i greier når en summerer opp.
Verdigjenstandforsikringen skal vel ordne opp i dette greit er min erfaring.

Har selv samme forsikring, men det koster jo en liten tusenlapp i måneden for å forsikre en liten sykkelpark.

Når jeg leser om alle som får dekket skader av innbo-/reiseforsikring, så tenker jeg at dette må da bli mye billigere enn verdigjenstandforsikring?

Mister kanskje en god del dekning mtp tyveri, men den risken er jeg villig til å ta nå som jeg skal flytte fra blokk til hus..

Re: Erstatning fra forsikringsselskapet ved velt [Re: vortex surfer] #2496060 06/07/2018 11:48
O
oracle Offline
Entusiast
Entusiast
O
Tyveri fra bod/garasje som ingen andre har tilgang til er jo vanligvis dekket uten spesielle begrensinger for sykkel.

Sitat: Gjensidige
Blir sykkelen stjålet hjemme, gjelder innboforsikringen. Satte du sykkelen bak en låst dør, for eksempel i garasjen eller uthuset, er det ingen begrensninger på erstatningen. Enkelt sagt: Du får igjen det sykkelen var verdt.

Blir den stjålet fra privat uteareal (for eksempel oppkjørsel eller parkeringsplass), kan du få tilbake maks 30 000 kroner.

Skjer tyveriet fra boder i felles loft eller kjeller, er erstatningssummen begrenset til totalt 30 000 kroner hvis du har vår standard innboforsikring. Har du Innbo Pluss, er det ingen begrensning.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino