Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hva velger man av verktøysett?

Hva velger man av verktøysett? #2495095 02/07/2018 13:02
O
oyvin Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
O
Verktøykassa jeg hadde er tapt. Så nå har jeg bare noen få greier som ble lagt igjen hjemme fordi de sjelden brukes. Så jeg trenger nesten alt inkl koffert/kasse. Grrr, ikke det jeg trengte å måtte bale med nå...

Vakler mellom å kaste bort enda mer penger for å ha kjøpt et komplett sett av alt jeg trenger, eller mikse og matche og kjøpe alt i detalj.

Er det Topeak Prepstation som er gullstandard for dem ambisiøse men tross alt ikke profesjonelle mekanikere, eller er det overkill, eller er det overpriset fordi det er for mye?

Virker som en snedig lagringsløsning i hvert fall.

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Hva velger man av verktøysett? [Re: oyvin] #2495099 02/07/2018 13:10
perbl Offline
More than words
More than words
Min erfaring er at det er ganske få av disse komplette settene som har alt akkurat du trenger. Noe må man typisk supplere med uansett, med mindre man kjøper et av de virkelig store settene.

Per B.
Re: Hva velger man av verktøysett? [Re: oyvin] #2495136 02/07/2018 16:40
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Biltema er gullstandard bortsett fra sånne spesialsykkelting.

Re: Hva velger man av verktøysett? [Re: oyvin] #2495162 02/07/2018 18:51
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
+1 til begge.

Ferdigsett (sykkelverktøy eller annet verktøy) inneholder sjeldent alt du trenger, og alltid ting du ikke trenger.

Og kjøper man ferdigsett i snedige oppbevaringssystemer, som er formsydd til innholdet, blir det problemer med en gang man introduserer nye ting, eller man mister noe av det som fulgte med.

Å kjøpe det man trenger enkeltvis tar mer tid, det kan være dyrere, og man får ingen snedige kofferter alt "passer" nedi. Men definitivt den løsningen jeg selv foretrekker. Så mye mer fleksibelt å kunme mikse/matche verktøy fra ulike produsenter når man ønsker det, samt "fylle på" ting som forsvinner fra Biltema osv, fremfor å måtte spesialbestille den minste skrutrekker for å få det til å matche.

Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)

Moderator  support