Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bygge om Canyon Ultimate til TTsykkel

Bygge om Canyon Ultimate til TTsykkel #2494888 01/07/2018 10:45
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 149
J
JHA85 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
J
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 149
Hei.

Har ein Canyon Ultimate AL frå 2014 som eg vurderer å setta på TT styre, nytt sete, bytte frå Campa Athena til Di2. Sjå kva Finn.no har å tilby.

Men, kor stor forskjell vil det vera Ramme-Aero-ish? Det blir også sykkelen som står fast igjennom vinteren på rulla. Skal etter planen ha ein ny til neste sesong ICON_TONGUE

Skal ha ny sykkel og kunne tenkt meg ein rimeleg TT/Tri/Rulle sykkel. Yay or Nay?

Takkar for svar

Re: Bygge om Canyon Ultimate til TTsykkel [Re: JHA85] #2495403 03/07/2018 20:36
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 149
J
JHA85 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
J
Registrert: Feb 2014
Innlegg: 149
Tar stillheita som at det er ein dårleg ide å bruka vanleg landevegsramma med tempostyre og sete. Geometrien blir kanskje feil? For mykje vekt frampå?

Re: Bygge om Canyon Ultimate til TTsykkel [Re: JHA85] #2495448 04/07/2018 07:26
Registrert: Aug 2004
Innlegg: 401
J
Jamez Offline
Entusiast
Offline
Entusiast
J
Registrert: Aug 2004
Innlegg: 401
Jeg er ingen ekspert men tror vel man ideelt sett bør ha brattere setevinkel så man ikke sitter så langt bak kranken. Fins vel noen spesielle seteklemmer som flytter setet litt ekstra forover.

Re: Bygge om Canyon Ultimate til TTsykkel [Re: JHA85] #2495480 04/07/2018 08:27
Registrert: May 2008
Innlegg: 2,256
thamg Offline
Ivrig
Offline
Ivrig
Registrert: May 2008
Innlegg: 2,256
Uten å kunne noe som helst om temposykler, vil jeg i utgangspunktet tro at du kommer bedre ut av det ved å selge din Ultimate AL som den er, og heller kjøpe en rimelig temposykkel på finn - (det er jo en del av dem til salgs for en overkommelig pris).

Om målet er å eksperimentere med et gøyt byggeprosjekt, og ende opp med en tempo-isj frankenbike, så er det bare å gi gass. Det er vel først og fremst bare styret, og dermed gir- og bremsehendler du eventuelt "må" bytte - den øvrige geometrien får du vel ikke gjort så mye med.
Når det gjelder aeroegenskapene til ramme, tror jeg kanskje forskjellen i sittestilling, som geometrien til en ekte temporamme gir, vil være mer vesentlig nne formen på rørene etc.

Redigert av thamg; 04/07/2018 08:32.

Moderator  support, Valentino