Samboeren min skal ha ny sykkel og jeg har sjekket litt hva som finnes (mye kjedelige greier). Vi var innom en del butikker forrige uke og hun likte ingen av syklene hun så (forståelig - ikke mange spennende sykler til damer for under 20 000).
Men hun falt altså for Specialized Sequoia Elite med 105-gruppe og skivebremser. Veldig kul sykkel med et bredt bruksområde, men den veier nesten 11kg i str 52. Noen som har erfaring med denne sykkelen?
Kan den erstatte en landeveisykkel for en som ikke sykler ritt og ikke er spesielt opptatt av fart?
Hun er vant med rimelige landeveisykler (Trek Lexa 105 og Bianchi alu-komfortracer med ultegra, samt noen fine leiesykler innimellom) som hun har brukt på treningsturer på 5-6 mil og noen intervalløkter i bratte stigninger tidligere.
Jeg ser for meg at en Sequoia vil forme bruken og det blir nok en by-/bruks-/grussykkel pluss noen treningsturer på landeveien. Kommer nok også til å trekke litt sykkelvogn med den. (graviditet og baby som er grunnen til at hun kvittet seg med syklene og ikke har syklet det siste året)
Jeg har lest og sett at noen omtaler Sequoia som noen tung og treg, og jeg synes nok at en Diverge vil være et mer fornuftig valg, men til nå så er det kun Sequoia som har gitt henne lyst til å sykle og kjøpe sykkel, og da er vel det det eneste fornuftige valget?
Hun handler etter hjertet og jeg har ikke så lyst til å vise henne masse kritiske tester når hun endelig har funnet en sykkel hun vil ha.
Redigert av ijustpop; 17/06/2018 17:23.