Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Garmin fenix 5x, administrere varsler

Garmin fenix 5x, administrere varsler #2490076 11/06/2018 09:04
Larsemannen Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Har nylig kjøpt meg en Garmin Fenix 5x. Jeg "sliter" med at varsel for tilkoblet/frakoblet telefon, og tilsvarende varsler som strømnivå på telefon osv, blir stående på skjermen. Jeg synes varsel om f.eks. at klokke er frakoblet telefon er veldig nyttig så jeg ønsker å ha de på. I menyen finner jeg kun mulighet for å slå av/på varsel, men ikke justere tiden den er synlig (slik som for smartvarsler). Varselet blir stående helt til jeg trykker de aktivt bort (har prøvd å vente opp mot en time) og det er noe slitsomt under en trening eller når man går en tur ut/inn av kontoret. Er det andre som også har det slik eller vet en måte å justere så varselet viser max 15 sekund typisk?

Re: Garmin fenix 5x, administrere varsler [Re: Larsemannen] #2490451 12/06/2018 11:38
M
Martin222 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
M
Jeg har vanlig fenix 5. Får ikke opp disse varslene. Mulig jeg har slått dem av.

Bruker også Android så jeg har GCM reconnect appen installert som hele tiden henter opp igjen kontakt mellom mobil og klokke. Forerunner 235 var helt umulig for meg å bruke. Den mistet sync mellom Galaxy S7 telefon hele tiden og kunne stresse i en time for å få dem koblet sammen igjen. Fungerte fint med iPad, men folk flest bruker jo Android, så dårlig av Garmin å ikke kvalitetsteste. Sikkert derfor jeg har skrudd av varselet helt for forbindelse mobil/klokke.

Når du sier det så blir varsler om SMS stående helt til jeg trykker de bort ja. Også på Edge 520 enheten min. Litt plagsomt.

Re: Garmin fenix 5x, administrere varsler [Re: Martin222] #2491875 17/06/2018 22:03
T
Tornado78 Offline
Medlem
Medlem
T
Sitat: Martin222

Bruker også Android så jeg har GCM reconnect appen installert som hele tiden henter opp igjen kontakt mellom mobil og klokke.

Har du mer info rundt dette? Er dette app fra Garmin?
Jeg har hele tiden problemer med at jeg mister kontakt mellom min fenix 5 og Huawei mobil.

Re: Garmin fenix 5x, administrere varsler [Re: Larsemannen] #2491889 18/06/2018 05:22
Larsemannen Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Det er appen Garmin Connect ja. Antar du bruker den på Huawei for kobling også?

Har vært i kontakt med Garmin og de sier at normalt skal varselet gå bort etter 15 sek og er ikke mulig å justere utover å slå av/på. De har bedt meg sjekke om jeg har siste versjon av programvare på klokke, tlf og pc samt slette enheten fra Garmin Connect og legge til. Alt dette er nå sjekket/prøvd, men "problemet" er uendra. Håper å få mer svar fra de snarlig. Noe av det mest plagsomme er at om jeg låser klokken under aktivitet og kommer bortpå en knapp står det et varsel om at jeg må holde inne en knapp for å låse opp. Og det heller går ikke bort. Så jeg må da stoppe, låse opp klokka, trykke bort varselet og låse klokka igjen. Smått frustrerende på stisykling f.eks.

Moderator  support