Etter mye lesing på dette forumet den siste uken, har jeg nettopp plukket opp en nydelig rød Focus Paralane Al Tiagra (Spesielt takk til brukeren Sepeda hvis han leser dette, for sine fantastiske innlegg). Bruken er mest for å pendle til jobb og gjerne noen små søndagsturer for å finne motiver å tegne/male langs Jæren. Tror det kan bli veldig bra.
Men har ikke rørt en sykkel på 10 år, så den er foreløpig alt jeg har. Hva mer trenger jeg, og hva anbefaler dere? Budsjettet er allerede dratt ganske langt på selve sykkelen. Så ønsker bare det mest basic foreløpig, og helst rimelig.
Pedaler: Er 2-hull SPD best for min bruk? Sånne klumpete racing sko med 3-hull virker for begrensende, selv om det gjerne gir noe ekstra for selve syklingen. Tror heller jeg ønsker sko som jeg kan gå inn i en butikk med og bruke til lett spasering på søndagsturene. Tips til rimelige pedaler for min bruk?
Sko: Her vet jeg lite. Annet enn at de visstnok bør stive? Noen som har tips til hva jeg bør kikke etter? Eller kan nevne spesifikke sko? Bor i Sandnes/Stavanger så satser på å finne noen jeg kan teste fysisk først.
Klær: En bib og trøye? Vet ikke helt hva jeg ser etter her heller. Er det billigste f.eks XXL eller G-Sport greit? Har allerede noen tynne jakker for jogging og langrennski som jeg håper vil funke her også til å begynne med.
Hjelm: Vurderer Giro Foray. Kan finne en Giro Synthe lokalt og teste, og så bestille Foray på nett. Antar at samme størrelse vil funke? Ser mange snakke om Kask Mojito, men den er ikke helt min stil. Mens Etto Scalpel som også virker populær er jeg mer usikker på.
Verktøy/reparasjon: Har prøvd å google dette og har sett noen guider. Men kanskje dere vet om en typisk og rimelig pakke/kasse/taske man kan kjøpe med det mest nødvendige?
Lås, lys, hansker, briller, lue, sokker og skoovertrekk kan vente foreløpig. Har jeg dekket det meste da?
Redigert av Spoooky; 04/06/2018 22:55.