Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ny på grus,hjelp til turer i Oslo?

Ny på grus,hjelp til turer i Oslo? #2488387 04/06/2018 16:14
E
eladc Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
E
Er ny på grus, men har lyst til å teste Superx-en jeg kjøpte i vinter på veier i marka. Til nå kun brukt den med pigg til pendling. Har foreløpig ikke gått til innkjøp av Garmin eller blitt flink med Strava. Er derfor i første omgang ute etter forholdsvis enkle og greie veivalg til jeg blir mer erfaren.

Det frister å ta en tur innom marka hjem fra jobb de dagene jeg vil ha litt variasjon fra landeveissykkelen. Jobber like ved Ullevål stadion og tenker kanskje det finnes noen fine turer fra Sognsvann retning Ullevålsseter som kan ende i Maridalen, og at jeg derfra tar asfalt forbi Kjelsås og opp til Årvoll. Evt. om grusen kan ta meg enda lengre?

Beklager om jeg er helt på bærtur! ICON_WINK
Forslag tas i mot med stor takknemlighet!

Re: Ny på grus,hjelp til turer i Oslo? [Re: eladc] #2488424 04/06/2018 18:07
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Last ned Skiforeningens iMarka-app. I tillegg til å være den viktigste appen i vintersesongen, så kan du også velge sykkelrutevisning (den har da med trillestier i tillegg til grusveiene, og disse er du helt avhengig av på mange lange turer).

Det går grusveier opp på både vest- og østsiden av Sognsvann. Mye fotfolk på østsiden, vestsiden er tidvis ganske bratt. Ingen av disse er bilveier, så de er litt «treige».

Re: Ny på grus,hjelp til turer i Oslo? [Re: anonym22] #2488432 04/06/2018 18:31
E
eladc Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
E
Sitat: anonymous22
Last ned Skiforeningens iMarka-app. I tillegg til å være den viktigste appen i vintersesongen, så kan du også velge sykkelrutevisning (den har da med trillestier i tillegg til grusveiene, og disse er du helt avhengig av på mange lange turer).

Det går grusveier opp på både vest- og østsiden av Sognsvann. Mye fotfolk på østsiden, vestsiden er tidvis ganske bratt. Ingen av disse er bilveier, så de er litt «treige».

Tusen takk for tips om app. Den er nå nedlastet. Hvor bør jeg orientere meg om jeg vil ha bilveier(grus)?

Re: Ny på grus,hjelp til turer i Oslo? [Re: eladc] #2488434 04/06/2018 18:46
A
anonym22 Offline
Anonym22
Anonym22
A
Det korteste alternativet på raske, bilkjørte grusveier er den klassiske Ring 4, dvs. Sørkedalen-Kikutstua-Bjørnholt-Maridalen.

Moderator  support