Takk for turen gutter!
Nå har jeg spist 1/2 hjemmelaget Pizza fra i går og en stor restebolle med Wok med kongreker og begynner å gjennvinne tankens fulle kraft.
En kort oppsummering av Ciclo'en sier følgende ufølsomme ting om dagens tur:
syklet tid 4:48
total tid ute ca 7:00
høydemeter syklet 945 max høyde 439
distanse 47,4 km
snittfart 9 km/t! maks 46
gjennomsnittlig stigning 7% maks 27%
gjennomsnittelig synkning 7% maks 25%
makstemp 20 grader i solen på Kikut. min temp 9
makspuls på 178
Det computeren ikke har logget er at det var en fin tur!
Høstglatt som det skal være etter en dag og en natt med regn. Det ble sol som lovet! Det ble sprut, det ble bæring i knoteomåder med store runde mosegrodde steiner. Det ble fine fartsfyllte svaberg på toppen av åser. Det ble lekt med "tenk om det var tørt her" Tørt gress og bregner som er brune men fortsatt står oppreist og gjemmer stien.
Det ble noen "tekniske" som er uungålige når flere enn tre sykler sammen. Ingen var fatale. Kjedebrudd i solhelling. Bytte av girøre på Intense ved siden av et av de siste blåbærstedene. Litt pumping og ordning før start som seg hør og bør. Et frinav som plutselig spannt fritt begge veier, men som ble helbredet med en blanding av trusler og bønn.
Boller og kaker og vørterøl på Kikut mens solen var fremme. Noen pauser med se-så-fint-det-er-her øyeblikk. Noen bilder som Befe sikkert legger ut. Jeg tok noen også

Befe demonstrer at det ikke er noen katastrofe å brekke girøret så lenge man er godt forbredt.

Vi viser at det ble sol som lovet av tulleværmeldingen!
Vi skulle nok hatt med noen av de gode fotografene fra Drammen eller Trondheim som faktisk husker at de har kamera når det er som finest å sykle også.
Ved nærmere ettertanke har jeg faktisk bilder av meg selv når det er som finest å sykle. De er alltid tatt i perfekt vinkel, under de flotteste lysfohold. Solen bryter ofte frem fra skyer og både jeg og bakrunnen er sylskarpe. Jeg har instant aksess til dem. Problemet er bare at de er så vanskelige å legge ut på nett.
Takk for turen.
LarsB