Ville mye heller gått for en Croix de Fer til ditt bruk enn en LHT/Disk Trucker. Trucker-familien er bra tursykler og er utviklet for å være holdbare og stabile tungt lesset ned med baggasje på turer der du gjerne er langt unna nærmeste verksted. Dette går selvfølgelig på bekostning av vekt og smidighet.
Det finnes jo folk som trives godt på en Trucker i alle slags forhold og jeg har sett bilder av Truckere brukt som både grussykler og landeveissykler. Samboeren min er godt fornøyd med sin (men, den er bare blitt brukt på turer med last), men til hverdags fremstår Croix de Fer eller andre grus-/eventyrsykler som et lettere, smidigere og morsommere alternativ. Selv har jeg en Surly Cross-Check, som er den lettere og smidigere CX-broren til Trucker. Den er tung nok som den er, og selv om jeg har det gøy på den ville jeg lett byttet den ut mot noe lettere og mer moderne om jeg kunne.
Mener forresten å huske at det er en CdF som har verdensrekorden i raskeste sykkeltur verden rundt, så den er antageligvis ikke helt dum til ordentlige turer den heller.
Redigert av arekey; 28/05/2018 18:48.