Hei! Jeg har noen spørsmål angående krank anno 2018, håper det er greit at jeg tar opp igjen denne tråden fremfor å starte ny.
Tiden er kommet for å skifte drivverk på min Canyon Spectral 2017. Jeg ser at det har skjedd ting på krank-fronten siden sist jeg mekket på min gamle sykkel. Det er litt forvirrende for meg.
Jeg har følgende krank: Race Face Turbine DM
...med følgende kranklager: SRAM GXP Pressfit
Jeg skal kjøpe nytt drev, men sliter litt med å vite hvilket som vil passe. Jeg ser "Cinch" brukt som uttrykk rundt omkring vedrørende Race Face kranker, men det virker som dette har med kranlageret å gjøre, og ikke selve kranken? Betyr det at Cinch-drev ikke vil funke å montere på mitt oppsett? I så fall, hva er det for et drev jeg skal ha? Jeg regner med at det er direct mount.
Og; trenger jeg å gå til innkjøp av noen nye verktøy for å skifte drevet? Jeg har hittil kun forholdt meg til det klassiske verktøyet fra Park Tool hvor den ene enden brukes til å skru ut den lille plastskruen og den andre enden legges rundt kranklageret og skrur det ut (dårlig forklart, men kanskje dere skjønner hva jeg mener)
Så altså; hvilket drev skal jeg ha og hva trenger jeg for å skifte det?
Tusen takk for svar!