Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Feilmelding ved synk Garmin --> Strava

Feilmelding ved synk Garmin --> Strava #2484824 22/05/2018 08:02
T
TonyN Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
T
Hei,

Vanligvis går synkroniseringen mellom Garmin Connect og Strava smertefritt, men har opplevd ved et par anledninger at økten min kun blir lastet opp til Garmin Connect, og ikke Strava når jeg har benyttet Garmin Edge 1000. Ikke opplevd det med klokken min, en Garmin Fenix 5.

Prøver å laste opp økten manuelt på Strava ved å laste ned aktivitetsfilen fra GC like etter endt økt (både TCX og GPX filen er prøvd), men når den skal lastes opp på Strava får jeg følgende beskjed: "Corrupted time data". Trykker på "more information", og får der beskjed om at FIT-filen kan lastes opp, men hvor finner jeg den? Er det eventuelt andre måter å ordne dette på, og hva skyldes det?

Garmin kundeservice hadde ikke noe godt svar på hvorfor det skjer, og ba meg kontakte Strava, men har de noen kundeservice i Norge?

Re: Feilmelding ved synk Garmin --> Strava [Re: TonyN] #2484876 22/05/2018 09:34
Q
quattro Offline
Ringrev
Ringrev
Q
Jeg har samme problem mange ganger. Du kan eksportere original fra Garmin connect, og så kjøre korreksjon på denne med linken som kommer opp i Strava. Evt. hente fit-filen direkte fra Garmin, i mappen Garmin/Activities.

Hvorfor feilen oppstår vet jeg ikke, men det ble mye mer frekvent etter at jeg fikk den første gangen pga. at jeg startet en økt før satelittene til gps var funnet helt. Man får da et hopp i klokkeslett, og da går det galt. Har prøvd nå å slette alle aktiviteter så håper det hjelper, men har ikke testet noe ennå.

Lars Olav
Re: Feilmelding ved synk Garmin --> Strava [Re: TonyN] #2485082 22/05/2018 22:04
T
TonyN Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
T
Takk for tips. Skal sjekkes ut.

Fant også ut ved hjelp av YouTube at det kan skyldes at Garmin enheten setter tidspunktet når økten startet langt frem i tid. I mitt tilfelle stemte det. I det jeg lastet ned et program hvor jeg kan se innhold og redigere tcx-filen, stod oppstart til 20.4.2019, og da nekter Strava å synke filen siden den da i teorien ikke skal ha blitt syklet før april 2019. Hvorfor dette skjer vet jeg ikke, men har satt Edgen ttilbake til fabrikkinnstillingene nå, og håper jeg slipper samme problem senere. Jeg fikk forresten ikke til å endre datoen i filen (ikke verdens beste på data), så jeg skal prøve metodene du foreslår. Vet dog at det har funket for andre før.

Re: Feilmelding ved synk Garmin --> Strava [Re: TonyN] #2485211 23/05/2018 10:52
O
oracle Offline
Entusiast
Entusiast
O
https://www.fitfiletools.com/ har mange bra verktøy for å gjøre endringer eller fikse feil i fit-filer. Prøv med datoendringsverktøyet der

Re: Feilmelding ved synk Garmin --> Strava [Re: TonyN] #2485397 23/05/2018 22:00
T
TonyN Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
T
Takk for tips, men ordnet seg i mitt tilfelle ved å følge råd fra quattro.

Moderator  support