Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykkelrute Kikut - Ammerud

Sykkelrute Kikut - Ammerud #2484458 20/05/2018 09:07
A
Arnet Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Jeg tenkte å avslutte sykkelturen min på Ammerud (fra Tåsen, via Kikut til Ammerud), men hadde håpet på å unngå å sykle tilbake over Maridalen (hadde lissom håpet at det var en mer direkte rute fra Nordmarka til Lillomarka...). Er det noen som har en rute?

Re: Sykkelrute Kikut - Ammerud [Re: Arnet] #2484481 20/05/2018 12:12
E
EspenS Offline
Veteran
Veteran
E
En anbefaling fra Kikut er å sykle oppsiden av Hakkloa ned til Ørfiske, et bilde (fra ruteplanleggeren til Skiforeningen): https://ibb.co/fFy8fo
Denne forbindelsen er bar for snø nå. Man kan deretter ta inn mot Lillomarksområdet fra bunnen av Ørfiske eller dra videre ned mot toppen av Movatn. Jeg ville deretter siktet meg inn på Skytta, fra Skytta bør det være greit bort til Ammerud. Det er mange muligheter på den forbindelsen, som ruteplanleggeren viser må du muligens innom et par trillestier, og grusveiene er tidvis endel røffere på disse forbindelsene enn standard nordmarka hovedvei grusvei, har selv kun syklet denne delen på terrengsykkel.
Et annet alternativ fra Movatn kan være å sykle videre ned mot Maridalen og ta opp f.eks. Solemskogen, der er grusveiene greie bort mot Ammerud.

Re: Sykkelrute Kikut - Ammerud [Re: Arnet] #2484486 20/05/2018 12:54
A
Arnet Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
A
Takk takk! Alternativet er jeg klar over. Tok den ruta på ski for noen år siden. Bor på Sogn og skal på middag på Ammerud, derfor blir den ruta via Brekke og Maridalen begge veier. Skal kikke nærmere på det første forslaget, høres mer ut som en tur jeg hadde i tankene.

Moderator  support, Valentino