Hei!
Har i noen år siklet etter en skikkelig FS som stadig har blitt utsatt pga. økonomi.
Nå har muligheten derimot kommet hvor jeg kan koste på meg dette. Jeg vinglet mye mellom Spark og Genius før den nye rammen kom på Spark med litt mer vandring og slakkere vinkel. Med nytt rammedesegn ble valget lettere og jeg bestemte meg for Spark. Jeg falt pladask for designet på 910 2017 modell, og trodde vel nesten at jeg hadde gått glipp av den muligheten ved å ikke kjøpe denne i fjor.
Jeg fant den derimot nylig på nett hos sykkelfabrikk.no (Trones sykkel), og var i dag i nærheten på jobbreise, så jeg stakk innom for å se nærmere på den. Fargene er jo helt rå, og jeg har nå bestilt sykkelen til den nette pris av 37.990.
Ut i fra veiledende pris på ca. 55k må jo dette anses å være en grei pris. Forhåndsbestillingsprisene ligger jo også en del over dette. Det som plager meg litt derimot er at jeg også har funnet årets modell, altså 2018 910, til en tusenlapp billigere.. (braasport.no). Av hva jeg har klart å lest og tydet så er specs det samme på de to årsmodellene. Da er det designet som skiller. Designet på 2018 syns jeg er dritkjedelig. De har denne i butikken hos Sportsbua i Trondheim, men der ville de ikke la den gå under veiledende pris, altså 55k.
Kan braasport sin pris på 36990 virkelig stemme for årets Spark 910? Har ikke sett noe hype om 910 i det siste og det virker som andre modeller er mer ettertraktet. For min del ønsker jeg 2x11 fremfor 1x12 og har funnet ut at 910 har akkurat det utstyret jeg ønsker. Likevel er det jo litt rart å betale mer for fjorårets modell enn hva man kan få årets for.
I tilfelle Braasport sin pris er feil, så er det i alle fall et tips til de av dere som evt. ønsker å slå til på dette. Jeg for min del ønsker bare svar på hvorvidt 37990 er en kurant pris å betale for 2017 910.
Hva tenker Scott-kjennerne her inne?