Hvor mange trenger du plass til? Jeg har prøvd Velocompact med plass til 2 sykler, og det fungerte fint til 2 fulldempere.
Jeg endte selv opp med å kjøpe dette fra Jula da det var på tilbud til 1800,-:
https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/transport/lastsikring/sykkelholder/sykkelholder-609208/Det ble såpass mye billigere enn Thule med plass til 4, så jeg gikk for det. Ulempene med dette kontra Velocompact:
- På Thule-stativet kan man enkelt ta helt av festearmene til syklene. På Jula-stativet trer man disse inn på bøylen før den festes, slik at disse kan ikke enkelt tas av. Ser for meg at dette kan gi problemer med 4 sykler med forskjellig størrelse etc.
- Må bruke mer kraft for å få det til å sitte stødig på hengerfestet. Måtte justere slik at jeg måtte legge omtrent hele kroppsvekten på stanga for at jeg ikke skulle klare å vri det.
- Mer knot å vippe ned stativet. På Thule er det en plate bak man tråkker på, mens på Jula-stativet må man innunder og dytte ned med hånda.
- Må monteres sammen selv. Ikke mer enn halvtimes jobb hvis man gjør ting riktig, men bruksanvisningen var lite detaljert.
Jeg hadde mest lyst på Easyfold pga lagringsplass, men den får man ikke utvidet til 4 sykler.