Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

MistET troen på folk -Malkenes/Russiske tilstander

MistET troen på folk -Malkenes/Russiske tilstander #2478681 24/04/2018 16:01
Papegøyal Offline OP
Troll
OP Offline
Troll
Av og til så sutrer jeg litt vel jævlig mye. Midten av hver april, så drømmer jeg bort, og skulle ønske jeg hadde en utdannelse og kompetanse som tillot å ta med meg dama og forsvinne til USA eller føkkings langt vekk fra Norge. Da tar jeg et råd fra en psykologkompis, og lister opp et par ting jeg er veldig glad for. Som at jeg ikke jobber som lagerarbeider, prostituert eller på en byggeplass. Som at jeg ikke er født i Bangladesh, eller i en liten drittby i Somalia, eller en bananrepublikk i mellom-amerika.

Vi ser det samme her på forumet. Vi har en tråd om at man mister troen på folk basert på egoistisk, usympatisk og direkte dum adferd på finn.no. Sånne eksempler som får deg til å himle med øynene og tenke hvordan overlevde denne genetiske spillteoretiske strategien inn i vår tid? Og det er morsomt. Det er gjenkjennelig. Og det er naturlig at man diskuterer det på et forum hvor kremen av befolkningen økonomisk befinner seg, enten det er håndverkere som har ræva full av cash å kjøpe stash for, eller det er rådgivere, ingeniører, folk høyt oppe i kommunen, staten, forsikring, bizniz, you name it. Men et lite kritisk blikk skader ikke.

Og det er unektelig litt ironisk at man på et norsk forum taper tro på menneskeheten, samtidig som en av vår sivilisasjons største utfordring er i ferd med å utfolde seg foran nesa på oss, og ingen sier et føkkings kvekk.

Hva mener jeg? Jeg sikter til den strategiske bruken av elever som klagere for å kvitte seg med en lærer som ikke tier, og som oppfører seg på tvers av den hierarkisk organiserte byråkratiadelen ønsker. Et politisk bekvemmelighetsønske fra de som styrer systemet om å legge lokk på negative tilbakemeldinger om hvordan systemet virker.