Trengs ny terrengsykkel igjen etter 1,5 sesong uten, hva jeg leter etter vet jeg egentlig og tørr derfor å komme med litt spm til dere som kan mer.

Selv har jeg tenkt en 29` tommers, både på bakgrunn av høyden min på 190 og bruksområde.
Bruksområde blir mest høy fart på grus, traktorveier og tidevis også asfalt. Så noe særlig terreng sykkel er det jo egentlig ikke sammenlignet med en fulldemper. Kunne sikkert klart meg med en CX, men det er fleksibiliteten i terrengsykkelen jeg ønsker.

Skal kjøre 3 lokale etappe ritt og mulig jeg drister meg til å starte i Rena igjen.... Det å kjøre litt enkle flytstier og avkoble litt i fra å dunke mil etter mil er gøy, og skiturer i lav kveldssol i august.
Håper også å få en helg eller to til trysil bike park igjennom sesongen.

Stiv gaffel og litt skifting av drev gjennom sesongen antar jeg kan bli tema.

Sykler jeg har sett på har vært

Merida Big Nine CF. 6000 – Ca 24 000
Scott Scale 925 – Ca 25 000
CanyonExceed CF SL6.0 Pro Race Ca 23 000
Gavia Race Pro 29 er

Antagelig en jungel av andre alternativer også.

Jeg hadde tidligere en Grand Canyon CF sl 8.9 strl XL med Deore XT 2X11. Trivdes godt på sykkelen, men følte at 38/11 var litt tamt. De lokale rittene er egentlig nesten landeveisritt, men de kjøres med mtb sykkel. Historien om den sykkelen er det kanskje flere som kjenner igjen, og jeg er absolutt ikke overbevist om at en ny Canyon er helt riktig for min del.

Er veldig interessert i litt tips og tanker. Øvre pris grense jeg har sett for meg er 27 000, men er veldig åpen for å falle lavere enn det.

Også åpen for å bygge hvis det er det som gir mest fart og best opplevelse.

Redigert av Knuthsolberg; 23/04/2018 22:03.