Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Krampe når jeg går / løper

Krampe når jeg går / løper #2478360 23/04/2018 13:09
N
nessinator Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
N
Hei, jeg får tidvis veldig lett krampe på forsiden av lårene opp mot siden til hoften når jeg går fort eller løper. Har tidligere lest at dette kan skje hvis man er dårlig til å strekke ut, i kombinasjon med at man ikke trener beina noe utenfor sykling. Og jovisst, i perioder hvor jeg er flink til å strekke ut blir det bedre.

Andre som har det sånn? Senest i morrest måtte jeg stoppe å strekke ut da jeg gikk til togstasjonen (sykler vanligvis) fordi jeg hadde fått full krampe i lårene!

Edit : tar forøvrig magnesium og multivitamin omega daglig uten at det ser ut til å ha hjulpet nevneverdig

Redigert av nessinator; 23/04/2018 13:16.
Re: Krampe når jeg går / løper [Re: nessinator] #2478362 23/04/2018 13:15
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Dette høres jo ekstremt ut, at man får krampe bare av å gå. Har du fått sjekket bevegeligheten din?
Med det sagt, så vil du ha full bevegelighet i muskler og sener om du tøyer godt hver dag i 14 dager. Gitt at du ikke har andre ting som hindrer normal muskelfunksjon.

You are what you eat...mmm nuts
Re: Krampe når jeg går / løper [Re: nessinator] #2478363 23/04/2018 13:17
N
nessinator Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
N
Må gå raskt da, og jeg har en bratt nedoverbakke rett ved der jeg bor, problemene starter alltid i den bakken, eller når jeg løper generelt.

Sjekke bevegelighet, det gjør man hos fysioterapeut eller noe sånt?

Re: Krampe når jeg går / løper [Re: nessinator] #2478369 23/04/2018 13:35
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det kan du få sjekket hos f.eks fysio, ja. Er det i begge beina du får krampe, eller bare den ene foten? Hvis det er begge, og du ikke er plaget med noe ellers, så høres det ut som du har veldig stram muskulatur.
Joda, men selv ved rask gange, så er det ekstremt i mine øyne. Krampe er jo noe som vanligvis kommer pga utmattet muskulatur ved lange treningsøkter/konkurranser o.l. At muskulaturen ikke er utholden nok til å tåle påkjenninga.

Ellers kan d-vitamin mangel gi dårlig muskelfunksjon, men om du drikker en god slurk tran daglig er du nok dekket. Selolje eller ren omega3 inneholder ikke d-vitamin.
Etter å ha vært plaget gjennom 2 vintersesonger med dårlig restitusjon og mye sykdom, har jeg denne vinteren gått klar av det meste ved å ta 20mg d-vit hver dag. Jeg fikk da konstatert moderat d-vitamin mangel på vinteren for et par år siden.

You are what you eat...mmm nuts

Moderator  support