Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Langtur på sti på Geilo?

Langtur på sti på Geilo? #2477758 20/04/2018 10:18
?
ØTB Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
?
Hei!

Jeg skal en tur til Geilo i slutten av juni. Jeg ser det ligger en del turer på https://trailguide.net/

Er det noen som har erfaring med disse eller andre stier i området?

Tusen takk for tips :-)

Re: Langtur på sti på Geilo? [Re: ØTB] #2483374 15/05/2018 08:48
J
Jcarlsen Offline
Fersking
Fersking
J
Hei,

Jeg besøkte flere av disse ca. midt i juni ifjor og det var med blandet suksess. Tuftelia og Urundberget var veldig gøy, førstnevnte var ekstremt våt med mye gjørme første halvdel som satt en demper på stemningen. Det hadde ikke regnet der på 2 uker så mtp. været skal det mye til før denne delen kan kjøres bra. Stien var også delvis gjengrodd. Første del var med andre ord litt kjip Andre halvdel er helt nydelig og anbefales på det varmeste.

Det går an å shuttle opp dit hvis du ikke gidder å sykle hele veien opp og inn(den er ikke så ille).

Jeg prøvde også sørsiden ved gamle skurdalsveien men dette var bare sump, mygg og møkk. Ikke noe jeg ville gjort igjen. Det gøyeste med turen var klatreetappen opp til Kikut og det sier vel sitt.

Ellers kjørte vi endel park som er ganske bra og anbefales men det spørs litt hva du er ute etter.

Jeg fikk ikke prøvd den men Havsdalen til Fossastølen har jeg hørt mye bra om ICON_SMILE Ta med deg jakke, det blåser ofte en hel del.

Moderator  support