|
USA - tips til sykling og annet på vestkysten
|
USA - tips til sykling og annet på vestkysten
20/04/2018 06:53
|
erling
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Vi skal på ferie til USA sommeren 2019. Vi må planlegge litt tidlig da vi skal besøke diverse familie på turen. Startpunktet ser vi for oss å være San Francisco, med endepunkt Salt Lake City eller Denver. Vi har ca. 2 uker på denne ferden i juli måned. Tenker en herlig miks av sykling, strandliv, shopping, severdigheter, matopplevelser mm.
Jeg har kjørt deler av strekningen sommeren 2009. Da mellom SF og LA. Opplevde da bl. a. Alcatraz, chinatown, sykling i Santa Cruz + Santa Barbara, Santa Monica Beach, Hollywood, Beverly Hills.
Har satt opp følgende aktuelle ting foreløpig: - Alctraz igjen. Henge på Pir 34 med digg mat mm. - Sykling Santa Cruz. Leier demosykler hos Santa Cruz. - Las Vegas. Besøke Rick og co på Pawn Stars. Show + spille. - Moab. Sykle 3-4 dager. Leie Yeti sykler hos Poison Spider + shuttling.
Ønsker tips på alt fra reiserute, sykkelstier, hoteller, restauranter, butikker, mv. som bør oppleves.
|
|
|
Re: USA - tips til sykling og annet på vestkysten
[Re: erling]
20/04/2018 08:17
|
GeirK
More than words
|
More than words
Vi skal på ferie til USA sommeren 2019. Vi må planlegge litt tidlig da vi skal besøke diverse familie på turen. Startpunktet ser vi for oss å være San Francisco, med endepunkt Salt Lake City eller Denver. Vi har ca. 2 uker på denne ferden i juli måned. Tenker en herlig miks av sykling, strandliv, shopping, severdigheter, matopplevelser mm.
Jeg har kjørt deler av strekningen sommeren 2009. Da mellom SF og LA. Opplevde da bl. a. Alcatraz, chinatown, sykling i Santa Cruz + Santa Barbara, Santa Monica Beach, Hollywood, Beverly Hills.
Har satt opp følgende aktuelle ting foreløpig: - Alctraz igjen. Henge på Pir 34 med digg mat mm. - Sykling Santa Cruz. Leier demosykler hos Santa Cruz. - Las Vegas. Besøke Rick og co på Pawn Stars. Show + spille. - Moab. Sykle 3-4 dager. Leie Yeti sykler hos Poison Spider + shuttling.
Ønsker tips på alt fra reiserute, sykkelstier, hoteller, restauranter, butikker, mv. som bør oppleves.
Jeg synes ikke du skal utelate Lake Tahoe-området fra planene dine. Her kan du sykle 12 timer hver dag i en hel uke på singletrack fra øverste hylle med hakeslepp-utsikt - uten å krysse ditt eget spor.
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
20/04/2018 08:23
|
erling
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Jeg synes ikke du skal utelate Lake Tahoe-området fra planene dine. Her kan du sykle 12 timer hver dag i en hel uke på singletrack fra øverste hylle med hakeslepp-utsikt - uten å krysse ditt eget spor. Var faktisk der i 2009. Syklet Flume trail. Veldig flott. Deilig stier. Men sikkert mye mye mer der oppe.
|
|
|
20/04/2018 08:41
|
hanedalen
Maker of dreams
|
Maker of dreams
Dersom du skal avslutte i Denver ville absolutt ha stoppet innom Crested Butte. Fantastisk sykling og sted.
På vei mellom Moab og Crested Buitte kunne du også tatt en stopp i Gran Junction/Fruita. På vei mellom Las Vegas og Moab kan du også legge inn en sykkelstopp i St. George
Vet ikke helt hvor mye strandliv eller shopping det er i områdene, men syklingen er førsteklasses.
Kommer forøvrig en turrapport fra vi var i USA i neste TS utgave. Kanskje du finner noe nyttig info eller inspirasjon der.
- Andreas
|
|
|
20/04/2018 08:51
|
GeirK
More than words
|
More than words
Det er også flott sykling i Bootleg Cayon i Vegas - en halvtime i bil fra "The Strip"
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
[Re: GeirK]
20/04/2018 21:53
|
ingeplinge
Påklikket
|
Påklikket
[ Jeg synes ikke du skal utelate Lake Tahoe-området fra planene dine. Her kan du sykle 12 timer hver dag i en hel uke på singletrack fra øverste hylle med hakeslepp-utsikt - uten å krysse ditt eget spor. Er det virkelig slik fortsatt? Jeg hadde forstått det som at det er blitt massevis av restriksjoner og sykkelforbud de senere åra??
Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok fagreste livet lever den som vet måtelig mye
|
|
|
[Re: ingeplinge]
20/04/2018 21:57
|
GeirK
More than words
|
More than words
[ Jeg synes ikke du skal utelate Lake Tahoe-området fra planene dine. Her kan du sykle 12 timer hver dag i en hel uke på singletrack fra øverste hylle med hakeslepp-utsikt - uten å krysse ditt eget spor. Er det virkelig slik fortsatt? Jeg hadde forstått det som at det er blitt massevis av restriksjoner og sykkelforbud de senere åra?? Det et mulig. Har ikke vært der på tre år
|
|
|
21/04/2018 04:40
|
per1001
Medlem
|
Medlem
Hei!
Fruita må med, men det vet du sikkert. Tre kvarter unna Moab og overnatting til kanskje en tredel - i hvert fall halvparten - av prisen. Annerledes, men veldig bra, og mer sjarmerende / mindre glorete.
Husk Captain Ahab i Moab - den er raff!
|
|
|
21/04/2018 07:08
|
jag
Ringrev
|
Ringrev
Skal du ha lunch på Pier 34, så bør du få med deg Clam Chowder og en flaske med Anchor Steam. Dvs skalldyrsuppe i ett uthulet brød og SFO's eget ølmerket, god kombinasjon. Gjerne hos Boudin.
/Jan
"I never understood wind" - Donald Trump
|
|
|
[Re: per1001]
21/04/2018 12:07
|
per1001
Medlem
|
Medlem
Hei!
Fruita må med, men det vet du sikkert. Tre kvarter unna Moab og overnatting til kanskje en tredel - i hvert fall halvparten - av prisen. Annerledes, men veldig bra, og mer sjarmerende / mindre glorete.
Husk Captain Ahab i Moab - den er raff! Men - i disse områdene er det jo sykt varmt i juli, da. Jeg var der i slutten av mars - da var det akkurat passe.
|
|
|
[Re: per1001]
21/04/2018 15:50
|
erling
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Hei!
Husk Captain Ahab i Moab - den er raff! Men - i disse områdene er det jo sykt varmt i juli, da. Jeg var der i slutten av mars - da var det akkurat passe. Har sykla mye i varmen. Bare å starte tidlig, og ha med rikelig med vann. Elsker varmen.
|
|
|
23/04/2018 10:24
|
RazeFaze
More than words
|
More than words
Anbefaler en tur til legendariske Downieville også. Dog en stykke, tror jeg brukte 4 timer fra San Jose.
Leie sykkel, et par shuttles. Merk at ting må forhåndsbestilles.
Også en fantastisk liten by å rusle rundt i. Tiden har stått bra stille i en god del bygg der siden gullgraverne grunnla byen.
Uansett, for meg var en dag der en uforglemmelig opplevelse.
-------------------- Happy Trails! Jørgen
|
|
|
28/11/2018 15:00
|
erling
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Drar opp denne tråden igjen.
Noen som har tips til steder å bo? Trenger tips for følgende byer:
San Fransisco Santa Cruz Los Angeles Moab Miami Key West
|
|
|
03/12/2018 10:48
|
Nibbler
Fersking
|
Fersking
Tenker du på konkrete bosteder i nærheten av stiene, eller bare generelt?
Lady Nancy Astor: Winston, if you were my husband, I'd poison your tea. Churchill: Nancy, if I were your husband, I'd drink it.
|
|
|
06/07/2019 13:31
|
erling
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Nærmer seg tur til USA og etter hvert Moab,
Bestilt shuttle til The Whole Enchilada en dag og til Mag7 dagen etter. Litt usikker på om jeg skal gå for Capt. Ahab eller Slickrock den tredje dagen. Hmmm.
|
|
|
06/07/2019 14:58
|
hanedalen
Maker of dreams
|
Maker of dreams
Sidenote: husk å ta med MASSE vann på turene. Gikk tom for vann på Mag7 i hetebølge. Ikke veldig kult.
Slickrock er en kul opplevelse, men trenger ikke en hel dag der, blir fort litt ensformig imo
|
|
|
|
|