Nå klassifiseres hoverboard som sykkel. Omsider skal podene få seg dette som de har mast om i årevis for nå er 16 års aldersgrense fjernet og sykkelreglene gjelder. Som tilhenger av at barn ikke bare skal sitte foran Xbox/PC/Nintendo så er jeg positiv til dette. Hjelm skal de bruke og opplæring står jeg får slik at de ikke kjører ned noen. Med frislippet kommer disse til å poppe opp over alt i vår.
Men så er spørsmålet hvilket. XXL har en testvinner til 3000 kr som man nå får til 2250 med DNB Mastercard rabatt. Men den har ikke ringeklokke(!) eller reflekser foran og bak. Kun lys på en side.
I forhold til krav om lys, så kommer man unna dette så lenge man ikke kjører i mørket. Dette er vel som for sykkel? Hvor jeg bor er det mye lys i sommerhalvåret. Som sagt er det lys på en side på XXL brettet.
Så det eneste man trenger å gjøre, er vel å kliste på reflekstape foran og bak? På siden blir litt verre.
" Kjøretøyet skal i tillegg ha signalhorn eller signalklokke, tilsvarende som for sykkel. Det kan imidlertid gis unntak fra disse kravene der slikt utstyr ikke kan monteres.". Man kommer vel unna dette kravet på et hoverboard?
Ser at Classywalk har et brett som tilfredsstiller det meste, men til en skyhøy pris. Og det går for fort (maks 20 kmt). Synes 12 kmt er nok for barna.
Andre som vurderer å kjøpe dette og som har tenkt gjennom ting?