Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Android app til å ta "action-selfies"

Android app til å ta "action-selfies" #2473099 30/03/2018 20:16
erlingba Offline OP
.
OP Offline
.
Sykler stort sett alene så derfor er blir det ganske forutsigbare bilder fra sykkelturene.
Det finnes jo kameraer som tar bilde når det registreres bevegelse, så det bør finnes noen apper som er brukbare til slikt også.
Vil gjerne ha en hvor man velger hvor mange bilder som skal tas ved bevegelse, og kanskje intervall-tid, slik at man kan få til en wheelie i solnedgangen uten å ha med egen fotograf.

Har lett litt, men av de uten sminkefunksjon er det stort sett apper laget for å bruke telefonen som overvåkingskamera. Jeg eg har ikke tålmodighet til å lete igjennom en million elendige reklamebefengte apper, så hvis noen har tips til en som virker hadde det vært topp.

Re: Android app til å ta "action-selfies" [Re: erlingba] #2473126 31/03/2018 14:20
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Triggertrap med SLR funker til sånt, evt sette på intervallfoto på under sekundet og velger derfra.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Android app til å ta "action-selfies" [Re: erlingba] #2473203 01/04/2018 09:16
parob Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg har en app som heter TimeLapse jeg måtte installere pga. noe jobbrelatert. Dette er iPhone, men regner med at den finnes til Android også.
Bruker den ikke i jobben lengre, men den er kjekk å ha til akkurat det du beskriver, Erling. Da knipser bare telefonen kontinuerlig inntil du går bort og stanser den. Så er det bare å velge ut et bilde eller to du ønsker å beholde.

Som navnet sier så kan appen legge sammen bilder til en timelapse-video, men man trenger ikke bruke den slik, og altså istedet bare hente ut et stillbilde.

Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Re: Android app til å ta "action-selfies" [Re: baronKanon] #2473775 03/04/2018 20:57
erlingba Offline OP
.
OP Offline
.
Synes det er veldig rart at det ikke finnes en haug med apper til akkurat dette formålet.

Timelapse vil jo kunne fungere, men dersom det tar litt tid å komme seg på plass risikerer man jo å ha en hel haug med bilder som må slettes hver gang.

Fant en som het Camera Trigger. Den hadde et passe knotete grensesnitt og litt uforståelige kontroller, så første forsøk ble sånn passe. Heldigvis hjalp bikkja til med å få trigget kameraet. Og så var standard oppløsning satt til 320 x 240px ICON_TONGUE

Redigert av erlingba; 03/04/2018 20:59. Rediger grunn: Bilder "#¤%&/

Re: Android app til å ta "action-selfies" [Re: erlingba] #2474736 07/04/2018 21:14
ingeplinge Offline
Påklikket
Påklikket
Haha! Ser ut som bikkja er den største linselusa her! ICON_SMILE
Sist jeg sjekket var det til Android bl.a. noen "surveillance-apper", Gotcha Lite, Spy Motion Detector, Motion Detector/Motion Detector Pro, Camera Trigger, SpyKit, men er sikkert mange andre som er beregnet på mindre personvern-fiendtlige aktiviteter..
Jeg bruker selv bare intervallfunksjonen på mitt telefonkamera, setter den til å ta et par hundre bilder med et par sekunders mellomrom, og finner mye gull i de bildene, i alle fall innimellom..:)

Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok
fagreste livet lever den som vet måtelig mye
Re: Android app til å ta "action-selfies" [Re: erlingba] #2475332 10/04/2018 08:50
femte_gir Offline
Besatt
Besatt
Kom over denne oversikten - https://www.creativebloq.com/design-tools/best-photo-apps-513764 - er usikker på hvor mye den er til hjelp.

Moderator  support