ganskefort har allerede kommet med gode tips.
07.30 er jo ganske sent å starte, men tror det er litt tilfeldig om det blir kaos i bakkene. Vi har startet rundt sju to ganger og den ene gangen var Koppenberg umulig å sykle pga folk, den andre gangen var det "ingen" folk i Koppenberg og vi kom opp (!). Jo senere du starter jo større er muligheten for å legge igjen beinvarmerne.
Matstasjonene er ganske bra syns jeg, det er mulig å plukke med seg noen vaffelkjeks og det er barer der. Greit å ha med seg noen gel om du går tom.
Lovlig sent å komme med dette tipset nå, men lett utveksling er lurt, men ikke avgjørende. Jeg har syklet standardkrank og 11-28 to ganger og det går, men jeg har begge ganger ønsket meg lettere gir, særlig i Koppenberg og Paterberg.
Etterpå er det obligatorisk med frittes og Kwaremont på torget i Oudenarde.
Vi har også gjort som ganskefort; sett rittet fra toppen av Oude Kwaremont, koselige greier, storskjerm, "mat" og øl.
Min erfaring er at værmeldingene i Flandern ikke akkurat er treffsikre lang tid i forveien, fra dag til dag treffer de dog noenlunde

Ikke legg igjen alt for mye klær hjemme, det kan være alt fra sludd til kort-kort vær i mars/april.