Bikefitting er bra men det som aldri slår feil er å prøve seg frem.
Det er ingen snarvei til beste stilling. Justere, prøve, justere prøve osv......
Enig med både det du og Stefan sier, men har nettopp kommet fra bikefit, har fått justert setet opp 7cm, har nå brukt 15 økter på å komme gradvis i mål, har 2 økter på ca rett stilling på rulla og 2 økter nå i helgen på bikefit sykkel.
Var ikke på jakt etter noen super mirakel snavei til å stille inn sykler, ønsket bare å høre om det fantes en lett måte å kopiere over sittestilling med 2 forskjellige seter. Det er det tydeligvis ikke?, så da blir det følgende:
1. Prøve meg frem (som jeg allerede holder på med som dere også foreslår). Har til nå flyttet "senter" på det lengre setet litt bak og bruker det som utgangspunkt slik at jeg da må flytte setet litt frem og opp.
2. Blir jeg super fornøyd med bikefit sittestilling og power setet så blir det innkjøp av flere like seter, men må teste litt mer enn 15 mil som jeg hadde i helga før jeg kan konkludere med at jeg og sittestilling er friskmeldt. Men så langt føles det veldig bra, det kan være mer at jeg har sykla ute enn at det er power setet som er så mye bedre.